Partner serwisu
31 lipca 2015

Trwa kampania społeczna Weź mnie w obroty

Kategoria: Z życia branży

Zabawne spoty, w których Tomek – ich główny bohater, stara się sprostać wyzwaniom butelki zwrotnej pokazują, jak niezastąpionym jest ona opakowaniem. O jej ekologicznych walorach można się też dowiedzieć m.in. z komiksów Marty Zabłockiej i Dennisa Wojdy. To istotne, bo w Polsce co drugie piwo nalewane jest do butelki zwrotnej, a jedynie 6% konsumentów zwraca na to uwagę.

Trwa kampania społeczna Weź mnie w obroty

W nowej odsłonie, realizowanej od zeszłego roku przez Carlsberg Polska kampanii społecznej chodzi o to, by zwiększyć świadomość na temat butelek zwrotnych wśród konsumentów piwa. Organizator liczy na to, że przyczyni się ona do zmiany sposobu, w jaki Polacy obchodzą się z tym ekologicznym opakowaniem. Za każdym razem, gdy zamiast znaleźć się w śmietniku butelka zwrotna wraca do sklepu oszczędzamy energię i surowce. Cztery nowe spoty, kreatywne animacje edukacyjne i nowe odcinki komiksów to tylko niektóre aktywności zaplanowane w ramach kampanii. Ma ona potrwać do września 2015 roku. Patronat merytoryczny nad wszystkimi działaniami ponownie objęła Fundacja Nasza Ziemia.

 

Aktualnie w naszym kraju krąży blisko 400 milionów butelek zwrotnych, a każde ponowne użycie takiego opakowania pomaga dbać o środowisko poprzez zmniejszenie zużycia  energii i naturalnych surowców. Ponadto, takie proekologiczne podejście pozwala zaoszczędzić pieniądze konsumentów (kaucja). Jedna butelka zwrotna może być użyta minimum 20 razy, dziś to zaledwie 8-12 cykli.

 

By zachęcić konsumentów do zmiany przyzwyczajeń i oddawania butelki zwrotnej do sklepów powstały 4 filmy promocyjne a w każdym z nich butelka zwrotna okazała się być niezastąpiona. W pierwszym spocie Tomek dowiaduje się, że gdyby zaprzestać używania butelek zwrotnych, to w ciągu roku powstałoby 600 tys. ton szklanych odpadów. By posortować ich taką ilość musiałby samemu przez 2 lata odbierać śmieci od wszystkich mieszkańców Krakowa. Pełen ambicji podejmuje wyzwanie, podobnie jak w przypadku kolejnych spotów, w których próbuje funkcjonować bez prądu i urządzeń elektronicznych przez cały tydzień lub stara się zebrać wartość kaucji za wszystkie butelki w Polsce, czyli około 150 milionów złotych. w pierwszych 3 spotach jego próby, ku zaskoczeniu widzów, kończą się niepowodzeniem. Dopiero 4 wyzwanie okazało się możliwe do zrealizowania i zakończyło się dla tomka pełnym sukcesem. Przesłanie spotów jest prosty: róbmy to, co w naszej mocy, by dbać o środowisko. To lepsze niż nic nie robienie lub porywanie się „z motyką na słońce”.

 

 

WYZWANIE 1 https://www.youtube.com/watch?v=5ZjJvUf8kWo

WYZWANIE 2 https://www.youtube.com/watch?v=-WvDHdkpNvA

WYZWANIE 3 https://www.youtube.com/watch?v=CMJltNPX2pE

WYZWANIE 4 https://www.youtube.com/watch?v=xB8yuDZKTeU

 

Źródło: informacja prasowa
Fot. YouTube

 

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ