Partner serwisu
19 lipca 2016

Organic Farma Zdrowia będzie otwierać placówki franczyzowe

Kategoria: Z życia branży

Organic Farma Zdrowia, notowany na rynku NewConnect dystrybutor produktów ekologicznych, rozpoczęła sprzedaż swojego konceptu na zasadzie franczyzy. Pierwsze placówki pod szyldem firmy, ale do niej nienależące pojawią się na rynku w najbliższych miesiącach. Spółka nadal jednak będzie uruchamiać sklepy własne. Na początku lipca br. większość udziałów przedsiębiorstwa kupił włoski EcorNaturaSi.

Organic Farma Zdrowia będzie otwierać placówki franczyzowe

 

– Podpisaliśmy kilka umów franczyzowych, w związku z czym w najbliższych miesiącach pojawią się pierwsze sklepy pod marką Organic Farma Zdrowia, które nie będą przez nas zarządzane – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Sławomir Chłoń, prezes zarządu w spółce Organic Farma Zdrowia (OFZ). – Cały czas myślimy o otwieraniu nowych punktów dystrybucji, pracujemy nad tym, szukamy modeli, lokalizacji. Będziemy kontynuować zarówno otwarcia sklepów własnych, jak i franczyzowych.

 

Notowana na rynku NewConnect OFZ to sieć 37 stacjonarnych delikatesów i sklepów online. Firma ma udziały w spółkach Green Way oraz BioPlanet i jest właścicielem hurtowni produktów ekologicznych Eko-Wital. Sprzedaż Grupy Kapitałowej w 2015 roku wyniosła 80,81 mln zł. Sklepy pod marką OFZ w ubiegłym roku odwiedziło 1,3 mln klientów. Zdaniem Sławomir Chłonia w br. będzie ich 1,5 mln.

 

– Nasze wyniki były imponujące – ocenia Sławomir Chłoń. – Chcemy w najbliższych latach utrzymać takie tempo rozwoju. Wierzymy, że potencjał polskiego rynku jest ogromny i tak naprawdę wszystko dopiero przed nami.

 

Na początku lipca br. inwestorem strategicznym w spółce został włoski koncern EcorNaturaSi, jeden z największych dystrybutorów ekożywności oraz produktów biodynamicznych w Europie. Za 63,4 proc. akcji OFZ Włosi zapłacili 39,07 mln zł.

 

– Jesteśmy liderem branży dystrybucji produktów ekologicznych – zauważa Sławomir Chłoń. – Mam na myśli dwa kanały: jeden hurtowy, który realizujemy przez naszą spółkę zależną Eko-Wital, drugim sprzedażowy, realizowany przez największą w Polsce sieć detaliczną, której oferta jest bardzo bogata i nieustannie zwiększana zgodnie z oczekiwaniami klientów. Już wiele lat temu strategicznie postawiliśmy na ofertę świeżych produktów.

 

W swoim asortymencie przedsiębiorstwo ma prawie cztery tysiące produktów potrzebnych w gospodarstwie domowym, m.in. pieczywo, nabiał, wędliny, mięso, warzywa, owoce, przetwory, produkty mączne, napoje, soki, alkohole, kosmetyki, środki czyszczące i higieniczne.

 

– Nie jest sztuką handlować produktami suchymi, natomiast dostarczać codziennie świeże artykuły, szczególnie ekologiczne, które nie są konserwowane sztucznie, w związku z czym ich trwałość, świeżość i smak są fenomenalne, ale trwałość już znacznie niższa – przekonuje Sławomir Chłoń. – Logistyka związana z dostarczaniem świeżych produktów jest niezwykle skomplikowana. Ale udało nam się wypracować model, dzięki któremu nasi klienci mogą codziennie kupić w naszych sklepach świeże produkty ekologiczne. To nasz główny wyróżnik na rynku.

 

Źródło, fot newseria.pl

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ