Partner serwisu
16 lutego 2017

Kompania Piwowarska od pięciu lat z Kartą Różnorodności

Kategoria: Z życia branży

Właśnie mija pięć lat, odkąd w Polsce podpisano Kartę Różnorodności – międzynarodowy dokument mający na celu promowanie różnorodności i równych szans w zatrudnieniu, niezależnie od płci, rasy, wieku czy wyznania. Kompania Piwowarska jest jednym z jej 14 pierwszych sygnatariuszy.

Kompania Piwowarska od pięciu lat z Kartą Różnorodności

 

Bycie w gronie firm, które jako pierwsze w Polsce podpisały Kartę, zobowiązuje. Dla KP akt ten nie był jedynie formalnością, ale sygnałem do wdrożenia rozwiązań na rzecz rozwoju polityki równego traktowania i zarządzania różnorodnością w miejscu pracy oraz ich upowszechniania wśród partnerów biznesowych i społecznych. 

 

- Różnorodność to nie tylko wartość sama w sobie, ale też czynnik wpływający na dobrą atmosferę w zespole oraz wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Firma, której załoga jest zróżnicowana pod względem płci, wykształcenia, wieku, kultury czy religii, jest po prostu bardziej konkurencyjna na rynku – podkreśla Agnieszka Żmuda-Kleśta, dyrektor ds. zarządzania talentem w Kompanii Piwowarskiej.

 

Realizacja programu Karty Różnorodności w Kompanii Piwowarskiej polega przede wszystkim na systematycznym szkoleniu pracowników. Każda nowo przyjęta osoba bierze udział w szkoleniu wprowadzającym, podczas którego poznaje zasady Kodeksu Etyki obowiązującego w firmie, a następnie jest zobowiązana do zaliczenia szkolenia e-learningowego z zarządzania różnorodnością. Jego uczestnicy dowiadują się m.in., dlaczego różnorodność w firmie jest ważna i potrzebna, jakie dokumenty regulują tę kwestię oraz poznają przykłady działań z zakresu zarządzania różnorodnością. Zdobywają wiedzę na temat zróżnicowania KP pod względem wieku pracowników, ich wykształcenia, płci, pochodzenia czy wyznania, oraz tego, co sami mogą zrobić, aby wzmocnić zarządzanie różnorodnością w firmie. 

Kompania Piwowarska stawia sobie za cel również wsparcie kobiet na stanowiskach managerskich, co odzwierciedlają procesy rekrutacyjne w firmie. Odsetek pań wynosi obecnie ok. 30%, co jest znakomitym wynikiem, biorąc pod uwagę branżę, uważaną za typowo męską. Ponadto w tym roku odbędzie się trzecia już edycja Drzwi Otwartych dla kobiet we wszystkich trzech browarach KP, które mają zachęcić do aplikowania na stanowiska wymagające wiedzy technicznej. Podczas tych spotkań panie mają okazję nie tylko poznać proces warzenia piwa, ale także porozmawiać z kobietami, które odniosły w firmie sukces zawodowy, i poznać ich ścieżkę kariery.

Na koniec warto wspomnieć, że w Kompanii Piwowarskiej aktywnie działa również Komisja ds. Etyki, do której każdy z pracowników i partnerów zewnętrznych może w anonimowy sposób zgłosić swoje uwagi, dotyczące m.in. polityki równego traktowania i zarządzania różnorodnością.  

 

Źródło, fot. kp.pl

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ