Partner serwisu
09 marca 2017

Grupa Carlsberg zmniejszyła zużycie energii i wody z niemal rocznym wyprzedzeniem

Kategoria: Z życia branży

Firma osiągnęła zamierzone cele w zakresie zmniejszenia zużycia energii, dwutlenku węgla i wody z niemal rocznym wyprzedzeniem. Jak wynika z ogłoszonego właśnie Raportu Zrównoważonego Rozwoju za 2016 rok Grupa Carlsberg jest bliska szybszego zrealizowania swoich trzyletnich celów także w obszarze edukacji nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.

Grupa Carlsberg zmniejszyła zużycie energii i wody z niemal rocznym wyprzedzeniem

Od 2015 roku Grupa Carlsberg zmniejszyła zużycie energii (kWh/hl) o 6%, emisję dwutlenku węgla (kg, CO2/hl) o 14% i zużycie wody o (hl/hl) o 6%. Około 17% energii wykorzystywanej przez Grupę pochodzi obecnie m.in. z odnawialnych źródeł, takich jak biomasa, energia słoneczna. Grupa rozpoczęła także montaż kolektorów słonecznych w swoim oddziale w Dali, w Chinach. System ponad 8000 paneli zasilających chiński oddział Carlsberga jest czwartą pod względem wielkości tego rodzaju instalacją w browarach na świecie.

 

W 2016 roku ulepszaliśmy nasze procesy, konsekwentnie zmniejszając zużycie energii, wody i emisję dwutlenku węgla. Cieszymy się, że w tych obszarach poczyniliśmy postępy szybciej, niż zakładaliśmy. Zgodnie z założeniami nowej strategii biznesowej Grupy, SAIL'22 wprowadzonej w 2016 roku, zrównoważony rozwój to jeden z filarów naszej działalności. Dlatego nie zamierzamy poprzestać na dotychczasowych sukcesach i wciąż pracujemy nad dalszą poprawą wyników - mówi Simon Boas Hoffmeyer, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie Carlsberg.

 

Grupa Carlsberg kładzie również duży nacisk na promocję odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Celem działań jest uświadomienie kierowcom, aby nigdy nie łączyć alkoholu z prowadzeniem pojazdów, zapobieganie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim i dostarczanie konsumentom szczegółowych i łatwo dostępnych informacji o składnikach i wartościach odżywczych. Przeciwdziałając nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, obecnie na 85% opakowań złotego trunku Carlsberg umieszcza piktogramy np. „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu”. Z tej liczby 31% opakowań dołączyło w 2016 roku, zaś do końca 2017 firma chce, aby na 100% wyrobów Carlsberga widniały oznakowania zachęcające do odpowiedzialnej konsumpcji.  

 

 

Raport zrównoważonego rozwoju za 2016 rok zawiera zaktualizowaną matrycę wartości, nową kompleksową analizę emisji gazów cieplarnianych i zaktualizowaną ocenę ryzyka strat wody.  

 

Raport do pobrania:
https://carlsberggroup.com/media/10920/2016-sustainability-report.pdf

 

Źródło, fot. Carlsberg Polska

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ