Partner serwisu
09 marca 2017

Zmniejszyli zużycie wody przy produkcji piwa z 3,4 hl/hl do 3,2 hl/hl

Kategoria: Z życia branży

Grupa Carlsberg osiągnęła zamierzone cele w zakresie zmniejszenia zużycia energii, dwutlenku węgla i wody z niemal rocznym wyprzedzeniem. Wynika to z ogłoszonego właśnie Raportu Zrównoważonego Rozwoju za 2016 rok.

Zmniejszyli zużycie wody przy produkcji piwa z 3,4 hl/hl do 3,2 hl/hl

 

Cztery priorytety zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg

Grupa Carlsberg koncentruje swoje działania w ramach strategii zrównoważonego rozwoju na czterech obszarach:

  • energia i węgiel,
  • woda,
  • odpowiedzialna konsumpcja alkoholu, 
  • bezpieczeństwo i higiena pracy.

Obszary te są ściśle związane z Celami Zrównoważonego Rozwoju (SDG) takimi jak: cel nr 3 – Zdrowie i dobrobyt ludzi, cel nr 6 – Czysta woda i system sanitarny, nr 7 – Osiągalne i czyste źródła energii oraz cel nr 8 – Wzrost gospodarczy i godna praca. Inne Cele Zrównoważonego Rozwoju, które są w obszarze naszych działań to cel numer 12 – Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja oraz 17 – Partnerstwo w osiąganiu celów.

 

Najistotniejsze osiągnięcia w 2016 r.

  • Energia i węgiel: Grupa Carlsberg konsekwentnie poprawia wydajność energetyczną swoich browarów. Cel planowany na rok 2017 został osiągnięty już w 2016 roku.
  1. Zużycie energii zmniejszono o 4% do 27,7 kWh/hl w porównaniu z 29 kWh/hl w roku 2015 (zmniejszenie o ok. 6% w porównaniu do 2014 roku)
  2. Emisję dwutlenku węgla ograniczono o 10% do 6,3 kg CO2/hl  w porównaniu do 7,0 kg CO2/hl w roku 2015 (zmniejszenie o ok. 14% w porównaniu z 2014)
  3. Energia pochodząca z odnawialnych źródeł energii, takich jak np. biomasa, energia słoneczna wzrosła z 15,4% w 2015 roku do 17,1%.
  4. Woda: Grupa Carlsberg zwiększyła efektywność wykorzystania wody, zmniejszając jej zużycie do 3,2 hl/hl w porównaniu z 3,4 hl/hl w 2015 roku (postęp o 6% w stosunku do 2014 roku). W 2016 roku Grupa współpracowała z WWF w obszarze oceny ryzyka strat wody i ustaliła, że 15 z browarów znajduje się na obszarach wysokiego ryzyka.
  • Odpowiedzialna konsumpcja alkoholu: Grupa Carlsberg współpracowała w tym temacie z ponad 20 zewnętrznymi partnerami na rynkach, na których działa. Działania komunikacyjne Grupy w ramach Światowego Dnia Odpowiedzialnej Konsumpcji Piwa (Global Beer Responsibility Day) dotarły do 25 mln konsumentów, a aktywności podejmowane w ramach wydarzeń sportowych jak EURO 2016 i festiwali muzycznych zaangażowały ok. 50 mln konsumentów. Firma zwiększyła jednocześnie liczbę opakowań  zawierających informację zachęcającą do odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu o 31%, do całkowitej liczby 85%.
  • Bezpieczeństwo i higiena pracy: w 2016 roku nie doszło do żadnego wypadku w ponad 50% lokalizacji Grupy Carlsberg na świecie.

 

Więcej o zrównoważonym rozwoju na stronie Grupy Carlsberg:
www.carlsberggroup.com/sustainability

Źródło, fot. Carlsberg

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ