Piątek, 28 lipca 2017 r.

Imieniny: Wiktora, Innocentego KONTRAST

bps_2017 wiswps_2017
Partner serwisu:

Dobry wynik finansowy i 8% wzrost skupu mleka. SM Spomlek podsumował 2016 rok

Kategoria: Z życia branży
27.04.2017

Minione 12 miesięcy były dla Spółdzielczej Mleczarni Spomlek czasem wytężonej pracy i zmian na szczeblu produkcyjnym. Wysiłek został kilkakrotnie doceniony nagrodami.

Rok 2016 przejdzie do historii mleczarstwa. Pierwsza jego połowa jako bardzo trudny czas dla producentów i przetwórców mleka, zaś druga to czas nagłych wzrostów cen mleka i jego przetworów. Dla Spomleku miniony rok zakończył się bardzo dobrym wynikiem finansowym z przychodami na poziomie 496 mln zł. O 8% w stosunku do roku poprzedniego wzrosła ilość skupowanego mleka. Przyczyną wzrostu było zwiększenie produkcji mleka u dostawców Spomleku oraz rozwój bazy surowcowej w oddziale Chojnice i Młynary.

Zrobimy wszystko, żeby następne 12 miesięcy przyniosły nam przynajmniej tyle samo pozytywów, co rok 2016. Będzie to potwierdzeniem zadowolenia członków naszej spółdzielni i klientów, na czym zależy nam najbardziej – mówi Edward Bajko, Prezes Zarządu spółdzielni.

Dewizą firmy jest bezustanne udoskonalanie swoich produktów ku zwiększaniu satysfakcji klientów, dlatego w ostatnim roku nie mogło zabraknąć innowacyjnych przedsięwzięć i zmian. Co się wydarzyło?

Nowości serowe gratką dla smakoszy

Firma rozumie, że dla smaku sera sprawą kluczową jest jego świeżość.

Aby zadbać o najwyższy standard tego parametru, nie tylko w momencie sprzedaży, ale także później, kiedy ser trafi już do konsumenta, wprowadziliśmy innowacyjne opakowania ze struną. Dzięki temu produkt ma szansę zachować świeżość jeszcze długo po pierwszym otwarciu – mówi Aneta Mostowiec, rzecznik prasowy Spomleku.

Ponadto mając na uwadze coraz silniejszy trend prozdrowotny, spółdzielnia wypuściła na rynek nowość: Ser Mleczny - bez barwników i konserwantów. Z myślą o zabieganych klientach, którzy posiłki jedzą w biegu, do sprzedaży trafił ser Salami Serenda w innowacyjnym opakowaniu cztery plastry – w sam raz na raz.

Jeżeli chodzi o sery to  takie opakowanie jest unikatowe w skali kraju – dodaje Mostowiec.

Proekologiczna firma

Jeśli można poprawić coś w produkcji, tak żeby nie szkodziła ona środowisku, to my jako władze przedsiębiorstwa mamy obowiązek to zrobić. Z tego powodu zwróciliśmy się o wsparcie na wdrożenie projektów służących poprawie efektywności energetycznej – wspomina Edward Bajko –  pierwszą inwestycję, której efekt ekonomiczny powiązany jest z ochroną środowiska wprowadziliśmy w Radzyniu Podlaskim. Zmodernizowaliśmy tam istniejący układ odpylania dla kotłowni zakładowej i zautomatyzowaliśmy proces spalania i odzyskiwania ciepła ze spalin – dodaje.

Mniejsze zużycie energii to niższe koszty dla firmy oraz ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne, w którym żyjemy. Spomlek ma przyznane świadectwa białych certyfikatów. Potwierdzają one zaoszczędzenie określonej ilości energii w wyniku realizacji inwestycji służących poprawie efektywności energetycznej. Białe certyfikaty posiadają prawa majątkowe i są przedmiotem obrotu na towarowej giełdzie energii.

Nagrody i wyróżnienia

Zdobyte w 2016 roku laury były wspaniałym ukoronowaniem całorocznych wysiłków włożonych w pracę. Salami marki Serenada otrzymało godło Doceń Polskie Top Produkt. Jest to wyróżnienie przyznawane przez Lożę Ekspertów i promuje wysoką jakość produktów dostępnych na rynku. Z kolei sery z Radzynia Podlaskiego zyskały prestiżową nagrodę konsumentów – miano Serowego Króla podczas Ogólnopolskiego Święta Sera – Festiwalu Serów i Twarogów Polskiego Mleczarstwa w Olsztynie. Nie można także nie wspomnieć o nagrodzonym Serze Szafir, który otrzymał złoty medal podczas Kulinarnego Konkursu Sera Good Cheese 2016. Wyniki konkursu i wręczenie nagród odbyły się podczas Polskiego Kongresu Serowarskiego.

Założeniem Zarządu SM Spomlek jest kontynuowanie aktualnej strategii rozwoju firmy. Na ten rok planowana jest finalizacja budowy nowej, zautomatyzowanej linii serowarskiej w oddziale Chojnice, konsekwentne budowanie siły i wartości marek poprzez działania marketingowe i wizerunkowe oraz poszerzanie portfolio produktowego w kluczowych kategoriach serów żółtych.

Źródło i fot.: Informacja prasowa

Na skróty

© 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone. BMP'      O nas   Reklama   Newsletter   Polityka prywatności   Kontakt

Realizacja: Marcom Interactive
Newsletter BMP

Najważniejsze informacje ukazujące się w naszym portalu mogą otrzymać Państwo na skrzynkę e-mail za pomocą naszego bezpłatnego newslettera. Aby go zamówić prosimy wpisać swój adres e-mail w poniższym polu. Zapraszamy!

Polityka prywatności
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.