Partner serwisu
27 kwietnia 2017

Piwo warzone odpowiedzialnie – Grupa Żywiec nagrodzona w konkursie CSR

Kategoria: Z życia branży

Grupa Żywiec kolejny rok z rzędu została uhonorowana nagrodą za realizację działań w obszarze odpowiedzialności społecznej. To już szóste wyróżnienie firmy w konkursie organizowanym przez tygodnik Polityka. W tym roku Grupa Żywiec została doceniona Srebrnym Listkiem CSR

Piwo warzone odpowiedzialnie – Grupa Żywiec nagrodzona w konkursie CSR

Grupa Żywiec od lat konsekwentnie realizuje cele zrównoważonego rozwoju, czego potwierdzeniem jest ponowne wyróżnienie w prestiżowym konkursie Polityki. W zakresie działań CSR firma skupia się przede wszystkim na aspektach dotyczących odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, ochrony środowiska oraz rozwoju społeczności i gospodarki.

Rozwój społeczności lokalnych

Piwa Grupy Żywiec powstają w pięciu browarach zlokalizowanych w różnych regionach Polski, a działalność firmy ma znaczący wpływ na ich rozwój. Właśnie dlatego integralną częścią kultury Grupy Żywiec jest dialog z mieszkańcami miejscowości, w których warzone jest piwo, a wnioski z dialogu są podstawą do strategii zaangażowania społecznego. Mając na celu realizowanie działań, które w jak największym stopniu odpowiadają na potrzeby lokalnych społeczności w ubiegłym roku firma uruchomiła Fundusz Społeczny, w ramach którego dofinansowanych zostało 30 projektów ukierunkowanych na wspieranie lokalnej tradycji oraz promocję odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.

Równolegle Grupa Żywiec od lat prowadzi program wolontariatu, w ramach którego pracownicy angażują się na rzecz społeczności lokalnej m.in. remontując domy dziecka, prowadząc warsztaty dla osób starszych i samotnych oraz dbając o lokalne środowisko naturalne. Firma wspiera także wiele lokalnych inicjatyw kulturalnych, jest mecenasem sportu i przyczynia się do promocji regionów w skali ogólnopolskiej i międzynarodowej przez takie inicjatywy jak Muzeum Browaru w Żywcu, które rocznie odwiedza ponad 90 tysięcy osób.

Alkohol zawsze z umiarem

Społeczna odpowiedzialność Grupy Żywiec to również dbanie o to, aby warzone przez firmę piwo było konsumowane w sposób świadomy i umiarkowany. W 2016 r. zainicjowana została kampania Trzymaj Pion promująca odpowiedzialną konsumpcję alkoholu w trakcie sześciu koncertów Męskiego Grania. Uczestnicy, po krótkim zapoznaniu się ze wskazówkami na temat odpowiedzialnych zachowań, mogli sprawdzić fizyczne „trzymanie pionu” za pomocą interaktywnej aplikacji. Przekaz akcji dotarł do ponad 35 tys. uczestników imprez organizowanych przez Grupę Żywiec. Dodatkowo z zasad odpowiedzialnej sprzedaży przeszkolonych zostało 88 barmanów i barmanek sprzedających piwo na Męskim Graniu. W ramach samoregulacji branży piwnej, Grupa Żywiec od lat dobrowolnie umieszcza na opakowaniach swoich piw oraz w reklamach znaczki edukujące w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji, szczególnie w obszarze zapobiegania prowadzeniu pojazdów po alkoholu oraz picia alkoholu w trakcie ciąży.

Dodatkowo w ramach działań branżowych Grupa Żywiec angażuje się w promowanie odpowiedzialnej sprzedaży piwa, m.in. poprzez bezpłatne szkolenia dla sprzedawców prowadzone za pomocą strony www.odpowiedzialnysprzedawca.pl.

Warzone w zgodzie z naturą

Piwo warzone jest z naturalnych składników dlatego dla Grupy Żywiec bardzo ważną kwestią są również działania na rzecz ochrony środowiska. Browary należące do firmy są od kilku lat w światowej czołówce w zakresie ograniczania zużycia zasobów – Arcyksiążęcy Browar w Żywcu i Browar w Elblągu znajdują się w gronie pięciu browarów Grupy HEINEKEN o najmniejszym zużyciu wody potrzebnej do uwarzenia jednego litra piwa. Elbląski zakład jest natomiast piątym najoszczędniejszym energetycznie browarem w całej Grupie HEINEKEN. Firma prowadzi również edukację ekologiczną wśród swoich konsumentów, czego przykładem jest m.in. promowanie idei upcyklingu w strefie Enjoy Heineken Responsibly na festiwalu Open’er.

Źródło i fot.: Informacja prasowa

 

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ