Partner serwisu
27 kwietnia 2017

Jaka będzie gospodarka częściami zamiennymi w przyszłości?

Kategoria: Z życia branży

– W przyszłości na pewno będzie funkcjonował wspólny magazyn części zamiennych dla wszystkich zakładów – możemy go nazwać „wirtualnym”. Nastąpi też większe ograniczenie liczby części dostępnych na miejscu, w zakładowym magazynie – mówi Tadeusz Turek, szef utrzymania ruchu w zakładzie Coca-Cola HBC w Tyliczu.

Jaka będzie gospodarka częściami zamiennymi w przyszłości?

 

Według szefa UR z Tylicza, rozwinie się też kolejny etap ograniczania kapitału zakładowego zamrożonego w postaci części zamiennych (tzw. składy konsygnacyjne).

 

Na czym polega to rozwiązanie?

– Pomysł polega na tym, że na terenie zakładu mamy towar innej firmy, która – w porozumieniu z naszym działem utrzymania ruchu – sporządza listę części, jakie mają być dostępne na miejscu. One de facto nie są naszą własnością, tylko należą do dostawcy – wyjaśnia T. Turek.

 

Kiedy następuje zapłata za te części?

Zapłata następuje wówczas, gdy części okażą się potrzebne i pobrane ze składu, albo podczas inwentaryzacji, którą można przeprowadzić raz na miesiąc czy raz na kwartał. Jak podkreśla szef UR, sprawdzane jest wówczas, co zostało pobrane i w tym momencie elementy te wchodzą w koszty utrzymania ruchu.

 

– Coraz więcej zakładów zaczyna korzystać z tego rozwiązania, gdyż dzięki temu nie jest mrożony kapitał zakładowy, a dział finansowy – zadowolony – konkluduje Tadeusz Turek.

 

Opracowanie Adam Wita

 

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ