Partner serwisu
08 maja 2017

Listki CSR Polityki 2017 rozdane

Kategoria: Z życia branży

Tygodnik Polityka wraz z z firmą doradczą Deloitte przeprowadzili wśród największych polskich firm ankietę na temat społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) i zrównoważonego rozwoju. Wyłoniono trzy grupy firm, którym przyznane zostały Złote, Srebrne lub Białe Listki CSR. Blisko 12 procent reprezentowało branżę spożywczą.

Listki CSR Polityki 2017 rozdane

Ankieta, którą wypełniały firmy, została przygotowana na podstawie wytycznych międzynarodowej normy społecznej odpowiedzialności ISO 26000. To rodzaj przewodnika, jak trzeba się poruszać po siedmiu kluczowych obszarach odpowiedzialności organizacji, jakimi są: ład korporacyjny, prawa człowieka, zachowania wobec pracowników, ochrona środowiska, dbałość o klienta, uczciwość biznesowa i zaangażowanie społeczne.

Z każdym rokiem firmy biorące udział w zestawieniu widzą w swoich działaniach na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu coraz większe korzyści, które pozwalają budować wartość przedsiębiorstwa.

Wśród nagrodzonych listkiem CSR znalazły się również firmy z branży spożywczej:

Złotym listkiem nagrodzono Kompanię Piwowarską;

Srebrny listek otrzymało Nestlé Polska SA;

Białym listkiem wyróżniono Animex Foods, Carlsberg Polska Sp. z o.o., Danone Sp. z o.o., Mars Polska, Nutricia Polska Sp. z o.o., Żywiec Zdrój SA, SuperDrob SA, Jeronimo Martins Polska SA.

Specjalne wyróżnienia dla najciekawszych i najbardziej inspirujących działań otrzymali:

Jeronimo Martins Polska – za projekt reformulacji (zmiana receptur) produktów marki własnej w celu poprawy ich wartości odżywczej, wspierania zasad prawidłowego żywienia;

Nestlé Polska – za projekt Inicjatywa Nestlé na rzecz zatrudniania ludzi młodych;

Nutricia Polska – za projekt Zdrowo jemy, zdrowo rośniemy, którego efektem są realne zmiany sposobu żywienia najmłodszych Polaków;

Tesco Polska – za projekt wspierający ograniczenie marnotrawstwa żywności.

Dodatkowe wyróżnienia dla projektów, które mogą być inspiracją dla innych firm ze względu na ich tematykę lub sposób ich realizacji:

Danone – projekt Nowe Pokolenie Rolników: od gospodarstwa rodzinnego do rodzinnego przedsiębiorstwa – za wspieranie rozwoju przedsiębiorczości i budowanie współpracy z interesariuszami.

Analiza ankiet pokazała, że obszarami, które wymagają udoskonalania, są: działania na rzecz zróżnicowania zespołu w miejscu pracy (około 65 proc. wskazań), budowanie pozytywnych doświadczeń i odczuć pracowników, zarządzanie talentami oraz przemyślane budowanie wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy (po ok. 70 proc. wskazań).
 

Więcej do przeczytania tutaj

 

Źródło: polityka.pl

Fot:. 123rf.com

Tagi: branża spożywcza, Listki CSR, polityka
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ