Partner serwisu
15 maja 2017

Odpowiedzialnie od ziarna do kufla – Grupa Żywiec w czołówce Rankingu Odpowiedzialnych Firm

Kategoria: Z życia branży

Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach po raz 11. ogłoszone zostały wyniki Rankingu Odpowiedzialnych Firm. W czołówce zestawienia znalazła się Grupa Żywiec. Firma została doceniona za działania w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu.

Odpowiedzialnie od ziarna do kufla – Grupa Żywiec w czołówce Rankingu Odpowiedzialnych Firm

Znalezienie się na pierwszym miejscu poziomu platynowego rankingu publikowanego przez Dziennik Gazetę Prawną to już kolejne wyróżnienie Grupy Żywiec w dziedzinie społecznej odpowiedzialności. W ubiegłym miesiącu firma została uhonorowana przez tygodnik POLITYKA Srebrnym Listkiem CSR.

Naturalnie warzone

Piwo warzone jest z naturalnych składników, dlatego dla Grupy Żywiec bardzo ważną kwestią jest, aby cały proces powstawania piwa odbywał się z troską o środowisko naturalne. Z tego powodu piwo pochodzące z browarów Grupy Żywiec warzone jest w 99 proc. dzięki energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Uprawianie roślin w sposób zrównoważony i przyjazny środowisku jest także kluczowe dla utrzymania wysokiej jakości produktów, z których powstaje piwo, takich jak chmiel czy słód. Właśnie dlatego Grupa Żywiec jest jednym z założycieli Stowarzyszenia ASAP, którego celem jest promocja zrównoważonego rolnictwa i zwiększanie bioróżnorodności upraw.

Nic się nie marnuje

Ze względu na fakt, że aż 95 proc. składu piwa stanowi woda, niezwykle ważne jest, by we właściwy sposób zarządzać jej zużyciem. Od 2008 r. Grupa Żywiec ograniczyła zużycie wody o ponad 6 proc., co pozwoliło na oszczędność wody będącej równowartością dziennego zużycia ponad miliona osób. Dzięki takiemu wynikowi browary Grupy Żywiec znajdują się w czołówce Grupy HEINEKEN w tym zakresie.

Nie tylko w kwestii oszczędności wody firmie udało się osiągnąć satysfakcjonujące wyniki, a firma dba o to, żeby w browarach nic się nie marnowało. Pozostałości po procesie warzenia, takie jak młóto browarniane oraz gęstwa drożdżowa, są niemal w 100 proc. wykorzystywane w rolnictwie. Warto także wspomnieć, że w ciągu zaledwie ostatniego roku firmie udało się ograniczyć wytwarzanie odpadów niepoddawanych recyklingowi powstałych w procesie warzenia piwa o 42 proc. w przeliczeniu na litr piwa.

Piwo zawsze odpowiedzialne

Chociaż większość Polaków pije piwo w sposób odpowiedzialny, Grupa Żywiec konsekwentnie spełnia swoją misję edukowania oraz promowania umiarkowanego wzorca spożywania napojów alkoholowych. W 2016 roku firma zainicjowała kampanię społeczną „Trzymaj Pion”, podczas której w trakcie sześciu koncertów Męskiego Grania nowoczesny przekaz akcji dotarł do ponad 35 tys. uczestników imprez. Grupa Żywiec przeszkoliła również barmanów i barmanki z zasad odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. Dodatkowo w ramach samoregulacji branży piwowarskiej, Grupa Żywiec od lat dobrowolnie umieszcza na opakowaniach swoich piw oraz w reklamach znaczki edukujące w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji, szczególnie w obszarze zapobiegania prowadzeniu pojazdów po alkoholu oraz picia alkoholu w trakcie ciąży.

Ramię w ramię ze społecznością lokalną

Piwa Grupy Żywiec powstają w pięciu browarach zlokalizowanych w różnych regionach Polski, a działalność firmy ma znaczący wpływ na ich rozwój. Właśnie dlatego integralną częścią kultury Grupy Żywiec jest dialog z mieszkańcami miejscowości, w których warzone jest piwo. Aby w pełni zrealizować działania, które w jak największym stopniu odpowiadają na potrzeby lokalnych społeczności w ubiegłym roku firma uruchomiła Fundusz Społeczny, w ramach którego dofinansowanych zostało 30 projektów ukierunkowanych na wspieranie lokalnej tradycji oraz promocję odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.

 

Źródło: Informacja prasowa

Fot.: 123rf.com

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ