Partner serwisu
16 czerwca 2017

Opakowanie powie jak często jeść produkt

Kategoria: Z życia branży

Termin przydatności, skład produktów i cena – to główne elementy, które decydują o tym czy dany produkt włożymy do koszyka. Robiąc zakupy kierujemy się też smakiem i mało kto zastanawia się jak często coś powinien jeść. Efekt? Aż 6,5 mln z nas zmaga się z nadmiernymi kilogramami.

Opakowanie powie jak często jeść produkt

Większość produktów spożywczych jest potrzebna w zbilansowanej diecie, jednak  w przypadku niektórych należy zwrócić szczególną uwagę na częstotliwość ich spożywania oraz na wielkość porcji. Taką szybką i łatwą ocenę zapotrzebowania na poszczególne produkty umożliwi klientom system SENS, czyli Uproszczony System Znakowania Żywności – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. – Dzięki nowemu znakowaniu produktów klienci będą mogli dokonywać wyborów, które pomogą w zapewnieniu zrównoważonego i zróżnicowanego odżywiania, nie dyskryminując żadnego produktu – dodaje.

Przejrzysta, czytelna grafika SENS, umieszczona z przodu opakowania, pomaga konsumentom w zrozumieniu złożonych informacji żywieniowych, których interpretacja wymaga czasu. SENS uzupełnia aktualne, prawnie obowiązujące oznakowania. Nie zastępuje ich, ale przyspiesza i usprawnia proces podejmowania nieprzypadkowych decyzji zakupowych. Ponadto, dostarcza informacji w odniesieniu do całego produktu i obejmuje artykuły zarówno jedno-, jak i wieloskładnikowe.

SENS jest systemem pozytywnym. Nie wyklucza żadnego artykułu spożywczego. Grupuje produkty pod względem zalecanej częstotliwości ich spożywania. Czterem kategoriom produktów odpowiadają odpowiednie trójkąty o różnych kolorach i wypełnieniu. Nawiązują one do zawartości składników odżywczych i odnoszą się do zalecanej częstotliwości spożycia. Im bardziej wypełniony jest trójkąt, tym więcej i częściej można dany produkt spożywać.

Produkty oznakowane systemem SENS pojawią się we wszystkich sklepach sieci Carrefour  już jesienią. Oznakowane nimi będą artykuły spożywcze marek własnych Carrefour oraz Jakość  z Natury. Sieć jest jednak otwarta na współpracę z innymi podmiotami działającymi na rynku spożywczym.

 

Źródło: newsrm.tv

Fot.: 123rf.com

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ