Partner serwisu
26 czerwca 2017

Wafle ryżowe wypierają drożdżówki

Kategoria: Z życia branży

Ponad 25% konsumentów sięga po wafle ryżowe jako alternatywy dla drożdżówek i słodkich batonów.  To wynik rosnącej wiedzy o braku tolerancji glutenu i zdrowym odżywianiu. Zmieniające się preferencje konsumentów wynikają ze zmiany przyzwyczajeń żywieniowych i naturalnego trendu „healthy lifestyle”, który zauważalny jest od wielu lat na rynkach zagranicznych.

Wafle ryżowe wypierają drożdżówki

Polacy lubią sięgać po przekąski. Wafle powoli stają się stałym składnikiem diety śniadaniowej. Dodatkowo w sezonie letnim doskonale smakują z serkiem, jogurtem czy sezonowymi owocami. Producenci, aby zaspokoić oczekiwania klienta coraz odważniej eksperymentują ze smakami, zarówno niesłodkimi z dodatkiem papryki, soli morskiej, bazylii, oregano, jak i słodkimi, które pozycjonują wafle ryżowe w kategorii deserów – jako zamiennik dla ciastek lub słodyczy czekoladowych. W efekcie pojawiają się warianty z dodatkiem czekolady, kakao, karmelu, cynamonu i jogurtu, a także owoców.

 W Polsce przyszedł czas na to, że wafle ryżowe, jak i wafle zbożowo-ryżowe uzupełniają dietę i idą w kierunku wypierania niezdrowych przekąsek. Nadeszła moda na rzeczy gluten free, bio. Nasze produkty udoskonalamy o zdrowe mieszanki ostropestu, orkiszu, oliwy. Na zachodzie od dłuższego czasu obserwujemy zainteresowanie tym segmentem, w Polsce rynek dopiero się rozwija – mówi newsrm.tv Marek Figiel, właściciel Sunny Family.

Polski producent wafli zbożowo-ryżowych rozpoczyna podbój Ameryki. Firma Sunny Family, działająca na polskim rynku, szuka możliwości dynamicznego rozwoju i podwojenia obrotów. Dzięki pierwszej umowie, na półkach amerykańskich sklepów wkrótce mają pojawić się trójkątne wafelki Bellido.

 To kolejny kontrakt – po Litwie, Łotwie, Estonii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Węgrzech – budujący naszą pozycję na rynkach zagranicznych. Obecnie prowadzimy rozmowy z sieciami o silnej pozycji w Niemczech oraz odbiorcami na rynku  afrykańskim – ujawnia Marek Figiel

Polski rynek wafli ryżowych nadal jest kategorią niszową i rozwijającą się stosunkowo powoli w porównaniu z całym rynkiem zdrowej żywności. Jak szacuje IBŻ Food Research Institute 2017 wartość tego segmentu wynosi 150-160 mln zł, co stanowi około 13-15% całego rynku zdrowych przekąsek.

 

Źródło: newsrm.tv

Fot.: 123rf.com

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ