Partner serwisu
12 września 2017

Coca-Cola przedstawia raport i mówi o kierunkach rozwoju

Kategoria: Przetwórstwo i napoje

System firm Coca-Cola w Polsce, składający się ze spółek Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o. i Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o., przedstawił raport społeczno-ekonomiczny za 2016 rok wraz z kierunkami rozwoju portfolio. Od ponad 25 lat firmy będące w systemie kontynuują inwestycje na polskim rynku i wdrażają globalne trendy.

Coca-Cola przedstawia raport i mówi o kierunkach rozwoju

Od 2012 roku firmy tworzące system Coca-Cola zainwestowały w Polsce 435 mln zł. Poprzez działalność produkcyjno-dystrybucyjną wkład firm systemu Coca-Cola w polski PKB w 2016 roku wyniósł 2,6 mld zł, co stanowiło 0,14% PKB. Wpływy do budżetu państwa tylko z tytułu samych podatków wyniosły 1,2 miliarda zł, a 74% z każdej złotówki wydanej na produkty Coca-Cola również zostaje w Polsce.

94% produktów z portfolio Coca-Cola sprzedawanych w naszym kraju jest produkowanych w polskich fabrykach. W zeszłym roku firmy systemu Coca-Cola odprowadziły podatki o wartości 1,2 mld zł do budżetu państwa. Polska to dla nas bardzo ważny rynek, dlatego dalej chcemy rozwijać naszą obecność tutaj, między innymi poprzez planowanie kolejnych inwestycji. Jesteśmy dumni z tego, że inwestujemy długoterminowo i staliśmy się znaczącym ogniwem gospodarki - mówi Nikos Kalaitzidakis, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska.

Na polskim rynku Coca-Cola oferuje obecnie 43 produkty w 13 pojemnościach - od napojów gazowanych takich jak Coca-Cola, Fanta, Sprite, tonic Kinley, poprzez mrożone herbaty, soki, wody mineralne, napoje energetyzujące, aż do napojów dla sportowców.

W odpowiedzi na preferencje konsumentów systematycznie rozszerzamy ofertę napojów o obniżonej lub zerowej zawartości cukru. Na przykład w tym roku wprowadziliśmy na rynek nową, ulepszoną pod względem smaku formułę Coca-Cola Zero Cukru i obniżyliśmy kaloryczność Sprite’a do 9 kcal na 100 ml - podkreśla Lana Popović, dyrektor generalna Coca-Cola Poland Services.

Mniej cukru

W 2017 r. 27% całego portfolio produktów Coca-Cola w Polsce stanowią napoje o obniżonej lub zerowej zawartości cukru, o 5,3 p.p. więcej w stosunku do poprzedniego roku. Jednocześnie w ramach europejskiego zobowiązania Coca-Cola obniży do roku 2020 całkowitą kaloryczność swoich produktów o 10%. Zobowiązanie to wpisuje się w globalną strategię firmy, która w 2016 roku zmodyfikowała receptury ponad 200 swoich produktów i wprowadziła na rynek prawie 500 nowych napojów o obniżonej lub zerowej zawartości cukru. Jednocześnie zwiększane są nakłady na promocję wariantów light jako alternatywy dla napojów opartych o receptury z cukrem oraz na edukację konsumentów w zakresie rozważnej konsumpcji i zróżnicowanej diety. Coca-Cola to jedna z pierwszych firm, która wprowadziła na etykietach swoich produktów system GDA - informacje dotyczące zawartości m.in. kalorii i cukru oraz jaki dzienny procent zapotrzebowania na ten składnik znajduje się w porcji danego napoju

Prace nad recepturami naszych napojów, zmierzające do obniżenia ich kalorycznosci, to tylko jedno z działań, jakie podejmujemy, aby pomóc konsumentom kontrolować ilość cukru spożywanego w ich codziennej diecie. Wiele wysiłku wkładamy także w rozszerzanie oferty pod względem pojemności opakowań. Wprowadzamy na rynek mniejsze, wygodniejsze opakowania, które są lepiej dopasowane do okazji i potrzeb kupujących - dodaje Lana Popović.

W Polsce, podobnie jak w innych krajach, rośnie sprzedaż produktów firmy Coca-Cola w mniejszych opakowaniach. Małe opakowania stanowią już 25,4% portfela napojów gazowanych.

źródło: Informacja prasowa
fot. 123rf.com
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ