Partner serwisu

Czwarty kwartał nie dla piwa

Kategoria: Z życia branży

Polska branża piwna w ostatnim kwartale 2012 zanotowała spadek sprzedaży o 0,5%. Całkowita wielkość sprzedaży piwa w roku 2012 wyniosła 37,8 mln hl. Ostatni kwartał był również trudniejszy dla Kompanii Piwowarskiej.

Polska branża piwna zamknęła rok kalendarzowy 2012 słabymi wynikami sprzedaży w drugiej połowie roku następującymi po wzroście charakteryzującym pierwszą połowę. Rynek piwa w Polsce rósł tylko do lipca 2012, napędzany ładną pogodą i efektem wielkich imprez sportowych. Ostatnie cztery miesiące roku przyniosły obniżenie wielkości sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku. W efekcie w ostatnim kwartale 2012 branża zanotowała spadek sprzedaży o 0,5%. Całkowita wielkość sprzedaży piwa w roku 2012 wyniosła 37,8 mln hl.

Jakkolwiek kwartał ten był również trudniejszy dla Kompanii Piwowarskiej, która także odnotowała spadek sprzedaży, to jednak dynamika jej sprzedaży od początku roku finansowego była wyższa od branżowej, co przełożyło się na całkowitą roczną sprzedaż 14,2 mln hl piwa i utrzymanie udziału w rynku na poziomie 38%.
 

Rok 2012 upłynął w branży pod znakiem innowacji. Widoczne to było również w działaniach Kompanii Piwowarskiej, która w ciągu kilkunastu ostatnich miesięcy umieściła na rynku aż 11 nowych produktowych. Mowa m.in. o: Kolekcji Piwnych Specjalności marki Książęce, Czerwony Lager, Złote Pszeniczne, Ciemne Łagodne, Korzenne Aromatyczne, Żubr Ciemnozłoty oraz Redd’s Cranberry i Grapefruit-Pineapple.
 
Źródło: Kompania Piwowarska SA
 

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ