06 września 2018

Co ma wpływ na sukces w branży spożywczej?

Kategoria: Aktualności

Jeszcze do niedawna w Polsce stale rosła liczba sklepów spożywczych. W momencie, kiedy rynek zaczęły opanowywać duże centra handlowe i hipermarkety, właściciele mniejszych sklepów często byli zmuszeni do zamknięcia firmy lub ograniczenia działań biznesowych. Aby przedsiębiorstwo mogło nadal sprawnie funkcjonować, potrzeba regularnego wdrażania ciekawych rozwiązań biznesowych oraz innowacji spożywczych np. w postaci nowych produktów. Warto więc zastanowić się, jakie czynniki mają wpływ na sukces w branży spożywczej.

Co ma wpływ na sukces w branży spożywczej?

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej w branży spożywczej i gastronomicznej wiąże się ze stałą pracą z klientem. Dlatego niezwykle ważne jest, aby sprzedawcy, których rola często wykracza poza obsługę kasy, posiadali wiedzę na temat towaru znajdującego się w sklepie. W tym wypadku najbardziej pomocne będą szkolenia pracownicze i kursy przygotowawcze, dzięki którym zatrudnieni będą mieli możliwość stałego rozwoju i poszerzania swojej wiedzy. Takie działania pozwalają również na przygotowanie pracowników do roli ambasadora sklepu. Z czasem, oprócz stale rozwijanych relacji z klientami odwiedzającymi nasze sklepy na co dzień, pracownicy będą mogli także inicjować kontakt z nowymi grupami np. poprzez udzielanie mediom komentarzy eksperckich odnośnie do branży, w której działają. Dzielenie się swoją specjalistyczną wiedzą i doświadczeniem może być wartością dodaną nie tylko dla klientów, ale również partnerów i innych podmiotów, które chcą rozwinąć bądź usprawnić swój biznes.

Wysoka jakość produktu

Produkty spożywcze to wyjątkowy asortyment, który zawsze powinien być świeży i  wysokiej jakości. Na ten czynnik mają wpływ między innymi sprawdzeni dostawcy i producenci, z którymi nawiązujemy współpracę. Niestety, nieraz się zdarza, że na sklepowych półkach możemy znaleźć produkt już po terminie przydatności, ponieważ sprzedawcy muszą ciągle lawirować pomiędzy dobrym zaopatrzeniem sklepu a możliwością sprzedania całego towaru. Dobrym rozwiązaniem na taki rodzaj problemu okazał się popularny obecnie trend zakładania sklepów firmowych bezpośrednio przez producentów, czego przykładem może być właśnie Harbi Meat. W przeciwieństwie do pośrednich dystrybutorów, właściciele firmy mają zazwyczaj autorskie procedury procesu produkcji i lepsze możliwości właściwego zatowarowania sklepu. Ponadto samodzielnie dbają od samego początku o prawidłowy przebieg całego procesu – każdy etap jest odpowiednio planowany i skrupulatnie sprawdzany. Dzięki tym czynnościom klienci mogą być pewni wysokiej jakości i świeżości oferowanych przez przedsiębiorców produktów.

Monitoring potrzeb i oczekiwań klientów

Wraz z rozwojem każdego rynku rosną potrzeby i oczekiwania klientów. Nie inaczej wygląda to w przypadku branży spożywczej – właścicielom sklepów i producentom zależy na tym, aby klient był zadowolony z zakupionego produktu czy wykonanej usługi i zdecydował się wrócić po więcej, dlatego też często decydują się na realizację niestandardowych zamówień dopasowanych do preferencji zlecającego. Dla przykładu, wiele punktów handlowych oferuje możliwość zakupienia produktów wraz z ich bezpośrednim dowozem do klienta. Zarówno stały monitoring zachowań i potrzeb kupujących, jak i obserwowanie rynku pod kątem działań konkurencji, mogą pomóc w stałym udoskonalaniu oferty produktowej firmy.

Autorem komentarza jest Cemre Yatur, współwłaściciel sklepu Harbi Meat.

źródło: Informacja prasowa
fot. 123rf.com
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ