31 października 2018

Marka J.A. Baczewski przywraca polskie tradycje produkcji whisky

Kategoria: Aktualności

Marka J.A. Baczewski kontynuuje historię Special Polish Whisky wytwarzanej od początku XX wieku w lwowskiej destylarni Baczewskiego. Dzisiejsza J.A. Baczewski Whisky to nowoczesne odwzorowanie nie tylko receptury, ale i opakowania pierwowzoru.

Marka J.A. Baczewski przywraca polskie tradycje produkcji whisky

- Światowy boom na whisky pozwolił konsumentom odkryć całe bogactwo gatunków i receptur, ale również regionów pochodzenia whisky, różnych tradycji. Whisky to nie tylko Szkocja i Irlandia, ale również Stany Zjednoczone, Kanada, Japonia, Tajwan i wiele innych krajów - mówi Robert Ogór, Prezes AMBRA S.A.

W ciągu pięciu ostatnich lat rynek whisky w Polsce podwoił się. To najszybciej rozwijająca się kategoria alkoholi. Rosnące dochody i aspiracje Polaków zmieniają ich stosunek do alkoholu. Podczas gdy konsumpcja czystej wódki spada, wydatki konsumentów na whisky przekroczyły już 2 miliardy złotych i wynoszą tyle samo, co wydatki na wino. Poszukujemy różnorodności, autentyczności i produktów z tożsamością.

- Nadszedł więc czas na odkrycie polskich korzeni w produkcji whisky. Jedną z takich historii jest Special Polish Whisky wytwarzana od początku XX wieku w lwowskiej destylarni Baczewskiego. J.A. Baczewski Whisky kontynuuje te tradycje. Podwyższona zawartość alkoholu przy jednocześnie unikalnej recepturze na łagodną aromatyczną whisky to właśnie produkt wywodzący się ze starej lwowskiej szkoły whisky - podkreśla Robert Ogór.

Nowa J.A. Baczewski Whisky jest już dostępna w sklepach spożywczych oraz w sieci dedykowanej alkoholom mocnym Distillers Limited (sklepy partnerskie Centrum Wina). Jej recepturę opracowała rodzina Baczewskich - najsłynniejszy ówczesny producent spirytualiów.

- Choć wyróżnia ją wyższa 43% zawartość alkoholu, zachowała swoje łagodne oblicze. Dlatego mówimy o niej „tak mocna i tak łagodna” - mówi Anna Wiśniak, Senior Brand Manager AMBRA S.A. - Dzięki temu jeszcze lepiej odpowiada preferencjom polskich konsumentów. To propozycja dla osób, które są już w świecie whisky, ale poszukują nowości, interesują się historią whisky, jej pochodzeniem, tradycją, różnorodnością. Czyli głównie dla mężczyzn w wieku 30+, nastawionych na odkrywanie głębi kategorii, otwartych na nowe doznania i skłonnych do eksperymentowania. Zainspirowani tradycjami rodziny Baczewskich, przywracamy też blask i sławę dawnych opakowań tej legendarnej marki - dodaje Anna Wiśniak.

- Z wielką satysfakcją przyjęliśmy zlecenie na pracę nad nowym opakowaniem J.A. Baczewski Whisky. Rzadko mamy okazję projektować whisky i to dla tak renomowanej marki. Noblesse oblige - mówi Dyrektor Kreatywny Brandy Design Maciej Konopka. - Co oczywiste w tej sytuacji, sięgnęliśmy do przebogatej ikonografii marki, starając się zaczerpnąć z niej to, co komunikuje jej ponadczasowy charakter, a zarazem stworzyć opakowanie współczesne, nowoczesne, będące naturalną konsekwencją dotychczas wytyczonej drogi, a więc poniekąd minimalistyczne i stojące na najwyższej półce wśród polskich alkoholi.

Jak podkreśla Maciej Konopka nowe opakowanie J.A. Baczewski Whisky jest swego rodzaju pomostem pomiędzy historią marki a konwencją świata whisky, którą dzisiaj znamy.

- Stąd wybór czerni, szarości i lekko miedzianego złota, zastosowanych na matowym papierze. Tak duże wyzwanie wymagało wielu prób i czasu - przyznaje Maciej Konopka.

W nadchodzącym sezonie świątecznym J.A. Baczewski Whisky dostępna będzie w karafce lub dodatkowo w prezentowej tubie. Premierze towarzyszy kampania sprzedażowa (atrakcyjne materiały POS i ekspozycje) oraz cykl filmów nawiązujących do tradycji lwowskiej szkoły whisky stworzonych z myślą o mediach społecznościowych.

Z kart historii

„Z dzisiejszego punktu widzenia, Józef Adam Baczewski był nie tylko wybitnym biznesmenem, ale prawdziwym geniuszem marketingu (…) To właśnie z jego inicjatywy, pod koniec XIX wieku alkohole zaczęto sprzedawać nie tylko w zwykłych flaszkach, ale w butelkach o niespotykanych dotychczas kształtach - aż do 1939 roku były one znakiem rozpoznawczym lwowskiej wytwórni. Nie była to, rzecz jasna, jedyna innowacja. Wódki, nalewki i likiery oferowano wówczas jedynie w ceramicznych flakonach lub ciemnym szkle. Józef Adam, poszukując rozwiązań pozwalających odróżnić się od konkurencji zaproponował, aby mocne alkohole nalewać do przezroczystych butelek kryształowych. (…) Jeśli dodamy, że opakowania wzbogacano atrakcyjnymi graficznie etykietami, nie dziwi fakt, że w uznaniu wybitnych zasług tego przedsiębiorcy, inicjały „J.A.” widnieją do dzisiaj w logotypie”.

Tekst pochodzi z albumu „J.A. Baczewski - jedyna taka wódka, jedyna taka historia”, który opracował Tomasz Lachowski.

Wiemy, dlaczego Polacy piją whisky*

  • konsumpcji whisky towarzyszy atmosfera spokoju, relaksu. Konsumenci postrzegają konsumpcję whisky jako spokojniejszą niż w przypadku wódki, wydłużoną w czasie, nastawioną głównie na fajne spędzenie czasu
  • świat whisky łączy w sobie aspiracyjność ze swobodą i otwartością. Co ciekawe, demokratyzacja whisky (dostępność cenowa, rosnąca popularność) nie zniszczyła reputacji kategorii. Whisky nie dystansuje: oferuje świat prestiżu i elitarności, ale bardzo dostępny, odpowiedni także na co dzień
  • konsument whisky jest postrzegany jako człowiek sukcesu, który jednocześnie nie jest pozbawiony fantazji, poczucia wolności, pasji
  • whisky jest narzędziem autokreacji i budowania wizerunku społecznego, tzn.:
  • zaspokaja potrzebę wyróżnienia się i wyrażenia swojej indywidualności
  • pozwala zaznaczyć wagę wydarzenia i osoby, z którą pije się whisky lub której daje się whisky w prezencie
  • otwiera drogę do grona wtajemniczonych, potrafiących docenić alkohol trudniejszy w smaku
  • integruje męskie towarzystwo, daje pretekst do rozmowy i wspólnego przeżywania
  • relaksuje, pozwala oderwać się od codzienności, a także nagradza - sprawia przyjemność
  • pasuje do książki, muzyki, filmu
  • gości również na spotkaniach służbowych o charakterze biznesowym

*Źródło: Raport z badania jakościowego dla marki J.A. Baczewski przeprowadzonego na zlecenie AMBRA S.A. przez Difference market research

źródło: Informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ