20 listopada 2018

Doctor Brew rozpoczął kampanię crowdfundingową na wsparcie zakupu Browaru Lwówek

Kategoria: Alkohole

„Poproszę browar” nabiera nowego znaczenia. Na platformie Crowdway.pl ruszyła właśnie (19.11) kampania crowdfundingowa Doctor Brew, jednej z wiodących, polskich firm wytwarzających piwa rzemieślnicze. Cel zbiórki to 2 mln zł, które wraz ze środkami z oferty prywatnej udziałów spółka chce przeznaczyć na przygotowanie się do zakupu Browaru Lwówek od Grupy Browary Regionalne Jakubiak.

Doctor Brew rozpoczął kampanię crowdfundingową na wsparcie zakupu Browaru Lwówek

Doctor Brew sp. z o.o. ma w ofercie stałej ponad 10 piw kraftowych. Do tej pory firma wyprodukowała przeszło 100 różnych produktów i sprzedała około 3,4 mln butelek piwa pod marką własną oraz private label. Przez 5 lat spółka rozwijała się organicznie, warząc piwa w zewnętrznych browarach. Od listopada 2018 roku jest dzierżawcą Browaru Lwówek.

– „Dzięki objęciu w zarządzanie Browaru Lwówek, uniezależniamy się od produkcji kontraktowej i zyskujemy większą kontrolę nad jakością procesów. Dwa lata na przejęcie browaru pozwolą nam zapewnić odpowiednią strukturę finansowania transakcji, choć kondycja i historia kredytowa pozwoliłyby nam na opłacenie zakupu już w ciągu sześciu do dziewięciu miesięcy” – powiedział Łukasz Lis, prezes zarządu Doctor Brew sp. z o.o.

Na mocy umowy z Grupą BRJ Marka Jakubiaka lwówecki browar wytwarzał będzie zarówno produkty marek Doctor Brew, jak i Lwówek. Do października 2020 r. spółka ma wyłączne prawo zakupu przedsiębiorstwa. – „Transakcja pozwoli nam zwiększyć skalę biznesu i dążyć do pozycji lidera segmentu kraftowego i regionalnego piwa w Polsce. To wielki krok, dlatego zwracamy się do społeczności fanów Doctor Brew o wsparcie, oferując w zamian udziały w firmie” – dodał prezes.

W celu zgromadzenia środków na pokrycie kosztów operacyjnych transakcji, spółka uruchomiła kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. Równolegle prowadzi ofertę prywatną objęcia udziałów w Doctor Brew sp. z o.o. Łącznie chce pozyskać 7 mln zł. Kwotę tę przeznaczy na przystosowanie Browaru Lwówek do wytwarzania piw kraftowych, zwiększenie produkcji w zakładzie z 2000 do 4000 hektolitrów miesięcznie oraz zasilenie kapitału pracującego w związku z rozwojem działalności, a także wkład własny na potrzeby kredytu bankowego.

W ramach kampanii crowdfundingowej o minimalnej wartości inwestycji 2 tys. zł, spółka zaoferowała inwestorom nie tylko udziały, ale także pakiety benefitów. Obejmują one dostawy produktów, wejściówki na wydarzenia z udziałem Doctor Brew i zniżki na organizację imprez w odrestaurowanym browarze w Lwówku Śląskim.

– „Doctor Brew sp. z o.o. jest częścią holdingu, ale w ramach crowdfundingu w ręce inwestorów chcemy przekazać udziały w spółce operacyjnej, która będzie stroną transakcji i odpowiada faktycznie za produkcję naszych piw – wyjaśnił Tomasz Suchowierski, członek zarządu ds. finansowych. PWC w raporcie z sierpnia br. prognozuje wycenę spółki Doctor Brew sp. z o.o. po transakcji na kwotę ok 30-36 mln zł. Udziały w ramach zbiórki crowdfundingowej sprzedawane będą jednak z dyskontem do wartości 20 mln zł.

W ciągu najbliższych miesięcy Doctor Brew przeniesie całość produkcji do Lwówka i przeprowadzi dodatkowe prace modernizacyjne i inwestycje w wyposażenie, o wartości przekraczającej 1,5 mln zł. – „Zamierzamy rozwijać sprzedaż zarówno piw rzemieślniczych Doctor Brew, jak i regionalnych piw pod marką Lwówek. Co istotne, w miejsce kontraktowych mocy w wysokości 30 tys. hektolitrów, zyskujemy potencjał 100 tys. hektolitrów rocznie, z możliwością jego podwojenia w przyszłości” – podsumował Tomasz Czechowski, członek zarządu Doctor Brew sp. z o.o. odpowiedzialny za sprzedaż.

źródło: Informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ