Wtorek, 30 maja 2017 r.

Imieniny: Jana, Karola KONTRAST

biuro targów monachijskich
Partner serwisu:

Alkohole

– Definicja piwa, przywołująca zapisy Polskiej Normy PN-A-79098:1995, została stworzona przede wszystkim dla konsumenta i po to, by przywrócić piwu prestiż i szacunek – mówi Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

czytaj dalej

Kiedy zaczęła się piwna rewolucja? Jakie przełomowe momenty miały kluczowy wpływ na rynek piwa w Polsce? Czy rewolucja dotyczy tylko piwa? O tym wszystkim opowiada portalowi kierunekSPOŻYWCZY.pl Michał Kopeć, birofil, piwowar domowy i sędzia piwny Polskiego Stowarzyszenia Piwowarów Domowych.

czytaj dalej

– Gromadziłem kiedyś książki o piwie. Po lekturze rozdziałów dotyczących odmian piwa otwierały się oczy. Chciałem koniecznie skosztować wielu piw, a najczęściej nie było takiej możliwości. To prowadziło do wielu frustracji. Z pomocą przyszła piwna rewolucja – mówi Michał Kopeć, birofil, piwowar domowy i sędzia piwny Polskiego Stowarzyszenia Piwowarów Domowych.

czytaj dalej

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Grupę Żywiec, dla blisko połowy miłośników piwa, dobry lokal to miejsce, w którym zawsze można spotkać znajomych i do którego z chęcią zabieramy swoim bliskich. Jednak miłe towarzystwo to nie wszystko. Aż 2/3 stawia na szerokie portfolio piwne danego miejsca. Co jeszcze cenimy w ulubionych pubach?

czytaj dalej

W ramach odświeżenia marki, pod koniec maja, Karmi wprowadza na rynek nowe opakowania z hasłem „Nie za słodkie, nie za gorzkie”. Jest to element kampanii wizerunkowej, która ma zwrócić uwagę konsumentów, że bezalkoholowe piwo Karmi jest idealne zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn.

czytaj dalej

– Zaczęliśmy obserwować, że coś niedobrego dzieje się z piwem. Mam na myśli produkty, które można określić jako piwopodobne. Nie mają piwnego smaku i zapachu. Brutalnie mówiąc, to gorzka, alkoholizowana, żółta woda – mówi Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

czytaj dalej

Dwie największe organizacje zrzeszające polskie browary – Stowarzyszenie Regionalnych Browarów Polskich oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie – wspólnie opracowały i przyjęły definicję piwa. Co zatem można nazwać piwem? W rozmowie z portalem kierunekSPOŻYWCZY.pl mówi o tym Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

czytaj dalej

Od dłuższego czasu nie mam sposobności, by pisać o piwie w sposób jaki najbardziej lubię, czyli pozytywnie. Nowe piwa, ciekawe inicjatywy, wydarzenia wciąż ustępują miejsca sprawom zasadniczym. Dotyczą one przede wszystkim legislacji, uregulowań dotyczących branży, czy planowanych zmian.

czytaj dalej

Czego oczekuje się od browarów? Przede wszystkim tego, aby warzyły świetne piwa, do których chce się wracać. Ale też wymaga się od nich, by działały odpowiedzialnie – wobec swoich pracowników i dostawców, piwoszy i lokalnych społeczności. Kompania Piwowarska, skupiająca trzy wiodące polskie browary, pokazuje, że jedna firma może spełnić wszystkie te warunki.

czytaj dalej

Mało kto – spoza kręgu wtajemniczonych – wie, że piwosze swoją wolność wyboru smaku i stylu piwa, które warzą lub piją, odzyskali dopiero 6 lat temu. Wcześniej przez jakieś 15 lat na naszym rynku dominowały lekko chmielone jasne piwa tzw. eurolagery. Inne style piwne praktycznie zniknęły z rynku. Za moment zwrotny uznaje się wiosnę 2011 roku, kiedy na rynku pojawiła się pierwsza warka mocno chmielonego, goryczkowego „Ataku Chmielu”. Był to początek trwającej do dziś piwnej rewolucji w Polsce. Piwo to uwarzyli założyciele Browaru PINTA, który podczas tegorocznego Wrocławskiego Festiwalu Dobrego Piwa będzie patronem i fundatorem nagród w pierwszym konkursie filmowym o rewolcie polskich piwoszy.

czytaj dalej

17 maja 2017 roku, w Katowicach, odbyły się warsztaty edukacyjne w ramach trzeciej edycji Polish Vodka Tour. Jest to cykl spotkań organizowanych przez Stowarzyszenie Polska Wódka, patrona pierwszego na świecie Muzeum Polskiej Wódki, które powstaje na warszawskiej Pradze. Pod okiem ekspertów, czyli ambasadora polskich wódek, Macieja Starosolskiego oraz znanego kucharza, Pascala Brodnickiego, uczestnicy warsztatów poznali niebanalne zestawienia smakowe oraz tajniki serwowania i degustacji Polskiej Wódki.

czytaj dalej

Promocja historii miasta poprzez nowoczesną formę turystyki, edukacja zdrowotna osób starszych, spotkanie z historią niezwykłych mieszkańców, udział w konkursie robotyki – to tylko kilka z projektów, które zostały z sukcesem zrealizowane przez łącznie 30 organizacji pozarządowych z Żywca, Elbląga, Warki i Leżajska w ramach Funduszu Społecznego Grupy Żywiec.

czytaj dalej

3 2 1

Na skróty

© 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone. BMP'      O nas   Reklama   Newsletter   Polityka prywatności   Kontakt

Realizacja: Marcom Interactive
Newsletter BMP

Najważniejsze informacje ukazujące się w naszym portalu mogą otrzymać Państwo na skrzynkę e-mail za pomocą naszego bezpłatnego newslettera. Aby go zamówić prosimy wpisać swój adres e-mail w poniższym polu. Zapraszamy!

Polityka prywatności
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.