Partner serwisu
31 października 2025

Piwo bezalkoholowe motorem trendu NoLo w Polsce – świadomy wybór i ograniczanie alkoholu.

Kategoria: Aktualności


Coraz więcej Polaków wybiera napoje z kategorii „zero procent” świadomie  i nie traktuje ich wyłącznie jako modny dodatek, lecz element życia w duchu trendu NoLo („no/low alcohol”). Najnowsze badania pokazują, że właśnie napoje takie jak piwo bezalkoholowe, pełnią funkcję realnej alternatywy dla alkoholu, wspierają ograniczanie jego spożycia i stają się  elementem życia towarzyskiego.
 

Piwo bezalkoholowe motorem trendu NoLo w Polsce  – świadomy wybór i ograniczanie alkoholu.

Nowe badania dotyczące postrzegania i konsumpcji piwa bezalkoholowego w Polsce pokazują, że napój ten na przestrzeni ostatnich kilku lat staje się istotnym elementem świadomego stylu życia, szczególnie w grupie młodszych, dorosłych Polaków, którzy ograniczają lub całkowicie rezygnują z alkoholu. Według badań przeprowadzonych przez prof. Dominikę Maison aż 64 proc. z nas  uznaje piwo bezalkoholowe za dobrą alternatywę dla napojów alkoholowych, a 66 proc. jest zdania, że pomaga ono ograniczyć picie alkoholu.1 69% Polaków uważa również, że piwo bezalkoholowe pozwala uczestniczyć w spotkaniach towarzyskich bez presji na spożywanie alkoholu – jak wynika z badań sondażowych IBRIS dla portalu Polityka Zdrowotna. Dwóch na trzech Polaków przyznaje, że sięga po piwo bezalkoholowe wtedy, gdy „nie chce pić alkoholu”. Motywacją po sięganie po piwne „zerówki” jest przede wszystkim potrzeba orzeźwienia (7 na 10 Polaków uważa piwo bezalkoholowe za napój orzeźwiający), ale również – prowadzenia samochodu.2


Piwo bezalkoholowe zamiast alkoholu
Dane te są zbieżne z innym badaniem opublikowanym przez SW Research również w tym miesiącu. Z tego sondażu wynika, że prawie połowa Polaków zgadza się, że piwo zero pomaga ograniczyć konsumpcję innych alkoholi, w tym mocnych, oraz przyczynia się do zmniejszenia liczby pijanych kierowców.3


Piwo bezalkoholowe zmienia kulturę konsumpcji
Zestawienie danych z tych badań pozwala wysunąć kilka kluczowych wniosków. Po pierwsze – piwo bezalkoholowe staje się coraz częściej wyborem świadomym, a nie jedynie napojem zastępczym w określonych sytuacjach. Po drugie – pełni ono funkcję wspierającą ograniczanie spożycia alkoholu i wpisuje się w szerszy trend NoLo, który w Polsce dostrzega już 39% społeczeństwa1. Traktowane jest jako furtka do wyjścia ze świata alkoholu, a nie zachęta do sięgania po procenty. Po trzecie – jego popularność świadczy o zmianie kultury konsumpcji: osoby wybierające wersje „bez procentów” coraz częściej traktowane są jako świadome, dbające o zdrowie i odpowiedzialne.1  


Piwo bezalkoholowe coraz popularniejsze
Rozszerzająca się oferta piw bezalkoholowych, rosnąca obecność w kanałach sprzedaży oraz komunikacja, która nie tylko podkreśla smak, ale i odpowiedzialność – to elementy, które sprzyjają wzmacnianiu pozycji tego segmentu. Choć częstotliwość spożycia wciąż pozostaje niższa niż tradycyjnego piwa, to  popularność „zerówek” stale rośnie. Według danych Browarów Polskich – w ciągu ostatnich 7 lat wolumen sprzedaży wzrósł o 250%, a udział piw bez alkoholu w całym segmencie rynku wynosi aktualnie ponad 6,5%. 7 na 10 dorosłych Polaków przyznaje, że sięga po zerówki regularnie3. Jego konsumpcja staje się coraz bardziej świadoma, a wśród motywacji znajdują się również aspekty zdrowotne – już połowa Polaków uważa, że piwo bezalkoholowe jest dobrym izotonikiem.1 Warto podkreślić, że prawie 98% kategorii na rynku to piwa 0,0% - czyli te, które zawierają śladowe ilości alkoholu, na poziomie nie przekraczającym 0,05%, czyli dużo mniej niż kefir, chleb żytni na zakwasie czy kiszonki.  


Źródła:
1.    Badanie „Piwo bezalkoholowe – opinie, postrzeganie, zwyczaje”, zrealizowane przez Maison&Partners na zlecenie Warsaw Enterprise Institute. Badanie przeprowadzono metodą CAWI na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna w sierpniu 2025 r. oraz IDI (pogłębione wywiady indywidualne online) we wrześniu 2025. 
2.    Sondaż IBRiS dla Politykazdrowotna.com, przeprowadzony w dniach 7–11 października 2025 r. na reprezentatywnej próbie 1000 dorosłych Polaków.
3.    Badanie SW Research, przeprowadzone w dniach 07–09.10.2025 r. w formie wywiadów online (CAWI) na panelu internetowym SW Panel na reprezentatywnej próbie 840 Polaków 18-64 lat na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.
 

źródło: Informacja prasowa
fot. 123rf
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ