Partner serwisu
17 września 2019

Co z tym mięsem, czyli Polacy kontra wegetarianizm

Kategoria: Aktualności

Polscy konsumenci coraz częściej wybierają dania wegetariańskie – ograniczenie mięsa deklaruje już co drugi konsument w Polsce. Na szczęście obecnie, aby nie jeść mięsa, nie trzeba wielu poświęceń. Pysznych, dostępnych od ręki, roślinnych alternatyw jest naprawdę wiele.

Co z tym mięsem, czyli Polacy kontra wegetarianizm

Obecnie, już ok. 10% młodych Polaków (w wieku 25-34 lata) określa się jako wegetarianie lub weganie, a 58% konsumentów deklaruje, że w najbliższym czasie chce jeść mniej mięsa. Póki co, tendencja ta jest najlepiej widoczna wśród mieszkańców największych miast w Polsce – już ponad 73% z nich planuje zmienić swoją dietę na bardziej roślinną. Supermarkety coraz chętniej poszerzają półkę produktów z oznaczeniami „vege” bądź „vegan”. W mniejszych miastach trudno o bezmięsne alternatywy typowych dla tradycyjnej diety: kotletów czy parówek, jednak doświadczeni wegetarianie wiedzą, że nie jest to przeszkodą oraz, że najlepsze potrawy można przyrządzić z produktów dostępnych w każdym sklepie.

Problemy zaczynają się w kuchni

Przygotowanie bezmięsnego posiłku dla wielu osób wydaje się zadaniem bardzo trudnym. Na co dzień nie zwracamy jednak uwagi na to, że bardzo duża część posiłków, które spożywamy jest wegetariańska. Przykład? Placki ziemniaczane, makaron z sosem pomidorowym, wszystkie zupy na bazie warzywnego wywaru, pierogi ruskie… Lista jest naprawdę bardzo długa! Dlatego, na początku warto oprzeć się na daniach, które już znamy, stopniowo wprowadzając do jadłospisu inne dania, na które przepisów naprawdę nie brakuje ani w internecie, ani w książkach czy magazynach kulinarnych.

Firmy dostrzegają roślinne trendy i wychodzą naprzeciw konsumentom, którzy decydują się na zmiany. Lecz oferowanie wegetariańskich produktów to jedno, drugie to wspieranie konsumentów przy wytrwaniu przy swoich postanowieniach. Tę drugą opcję wybiera Galeo. Firma regularnie, za pośrednictwem fanpage’a oraz strony internetowej, prezentuje swoim klientom przepisy oraz wskazówki, które pomagają im w codziennym podążaniu ścieżką diety roślinnej.

- Od kilku lat z radością obserwujemy rosnący wzrost popularności diety wegetariańskiej. Właśnie dlatego, w prowadzonych przez nas działaniach w kanałach social media, staramy się, co najmniej 2 razy w tygodniu, prezentować przepisy wegetariańskie czy wegańskie,
a także okołokuchenne, roślinne inspiracje. Zależy nam, aby nasi odbiorcy wiedzieli, że dieta wegetariańska to nie ograniczenie. Wręcz przeciwnie! Chcemy podkreślać, że otwiera przed nami cały wachlarz wspaniałych i pysznych kulinarnych możliwości – mówi Iwona Semczuk, Galeo.

Sięgając po przyprawy, warto pamiętać, że umieszczone na ich etykiecie przeznaczenie to jedynie wskazówka dla konsumentów. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, np. przyprawa do kurczaka Galeo sprawdzi się przecież nie tylko podczas przygotowywania mięsnych kotletów czy nuggetsów – nada smaku także panierowanym kotletom sojowym czy warzywnym pulpecikom, np. z soczewicy. Sprawdzi się też w… bulionie warzywnym, wzbogacając jego smak i nadając mu głębi. W portfolio Galeo znajdziemy też przyprawy dedykowane to dań typowo wegetariańskich, takich jak te z fasoli, sałatki, curry czy leczo.

Przyprawy Galeo znajdziemy w tradycyjnych sklepach spożywczych i sieciach lokalnych
na terenie całego kraju, a także w sieciach Kaufland, Carrefour, E.Leclerc i Delikatesy Centrum w cenie ok. 1,29 zł.

źródło: informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ