Globalna sprzedaż pomarańczy
Podczas gdy globalna sprzedaż pomarańczy według wyniosła 5,3 mld USD w 2018 r., ogólna wartość tych eksportowanych owoców wzrosła o 18,2%.
Wśród kontynentów kraje europejskie sprzedały w 2018 r. tych cytrusowych owoców o wartości 2,2 mld USD i udziałem rzędu 40,5% wszystkich eksportowanych pomarańczy. Na drugim miejscu znajdowali się z 29% afrykańscy eksporterzy, a 12,2% wysyłek na całym świecie pochodziło z Ameryki Północnej. Azja dostarczyła pomarańcze 10,6%, za którymi znalazła się Oceania z 4,3%, na czele z Australią, a następnie Ameryką Łacińską – 3,3%, ale z wyłączeniem Meksyku, ale także Karaibów.
Wśród największych eksporterów najszybciej rozwijającymi się dostawcami pomarańczy od 2014 roku były: Zjednoczone Emiraty Arabskie, co daje wzrost o 216,4%, Hongkong o 213,5%, Australia o 68,4% i Chile o 65,1%.
Niemniej jednak cztery kraje odnotowały spadek wywozu pomarańczy, a mianowicie: Turcja o 15,1%, Grecja o 4,7%, Chiny o 0,5% i Hiszpania o 0,4%.
Komentarze