Partner serwisu
17 czerwca 2020

Migdał i nerkowiec - szybka pomoc w odzyskaniu energii i dobrego samopoczucia

Kategoria: Aktualności

Migdały pochodzą z Bliskiego Wschodu, natomiast orzechy nerkowca przywędrowały do nas z Ameryki Południowej. Charakteryzują się bogactwem składników mineralnych i właściwościami zdrowotnymi. Sprawdź, dlaczego warto je regularnie jeść.

Migdał i nerkowiec - szybka pomoc w odzyskaniu energii i dobrego samopoczucia

Orzechy nerkowca i migdały obfitują w tłuszcze nienasycone, które wpływają m.in. na obniżenie poziomu „złego” cholesterolu. Są one również świetnymi źródłami dobrze przyswajalnego białka. Sprawdzają się też w diecie wegańskiej. Co jeszcze kryją w sobie te niezwykłe orzechy?

Na stres migdał

Migdały zawierają magnez, witaminę B3 oraz nienasycone kwasy tłuszczowe. Wspomagają pracę układu nerwowego, a co za tym idzie poprawiają koncentrację oraz pamięć. Pomagają też w stanach gorszego samopoczucia, a także dodają energii podczas wytężonej pracy umysłowej. Polecane są osobom, które narażone są na ciągły stres.

Na włosy, skórę, paznokcie – nerkowiec!

Selen oraz cynk, który można znaleźć w orzechach nerkowca wpływają na kondycję włosów i paznokci. Cynk odpowiedzialny jest też za regulowanie pracy gruczołów łojowych. Ponadto, zapobiega występowaniu trądziku - zarówno u dorosłych jak i nastolatków. Nerkowce są również bogate w przeciwutleniacze, które hamują negatywne działanie wolnych rodników.

Na zdrowie – migdał i nerkowiec!

Oba rodzaje tych orzechów mają zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Znajdziemy w nich witaminy z grupy B oraz potas, które wspomagają układ sercowo-naczyniowy. Duet ten jest także odpowiedni dla diabetyków. Badania wykazały, że jedzenie porcji migdałów lub nerkowców wpływa na obniżenie[1] poziomu cukru we krwi[2]. Włączenie do diety orzechów nerkowca oraz migdałów  przekłada się też na zdrowy układ kostny.

Ogromnymi atutami obu orzechów  jest możliwość wykorzystania ich w kuchni. Doskonale spisują jako dodatek do śniadań, a także jako samodzielna przekąska. Kulinarni degustatorzy wykorzystują je w przygotowaniu słodkich, domowych wypieków oraz dań wytrawnych..  Możliwe jest również przyrządzenie z nich mleka roślinnego, które będzie doskonałym uzupełnieniem diety wegańskiej.  

źródło: Newseria
fot. 123rf/zdjęcie ilustracyjne
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ