Partner serwisu
10 lutego 2021

Piwne Walentynki z Kraft Klub – rzemieślnicza propozycja na pandemiczną rzeczywistość.

Kategoria: Aktualności

Tegoroczne Walentynki będą zdecydowanie inne niż te, które znaliśmy dotychczas. Koronawirus zmienił w naszym życiu bardzo wiele podobnie jak w każdej dziedzinie życia nie wyłączając branży piwa rzemieślniczego w Polsce. Kraft Klub przygotował dedykowane zestawy piw kraftowych na święto zakochanych dla tych, którzy w najbliższą niedzielę pozostaną w domach.

Piwne Walentynki z Kraft Klub – rzemieślnicza propozycja na pandemiczną rzeczywistość.

Lockdown gastronomii, który miał trwać dwa tygodnie, trwa już blisko rok. Podobnie jest z życiem kulturalnym, gdzie dla zamkniętych kin czy teatrów często jedyną alternatywą są platformy streamingowe. W towarzystwie pełnym różnego rodzaju obostrzeń i restrykcji 14 lutego Walentynki dla wielu jednak odbyć się muszą. – Rynek piw rzemieślniczych, który żył w symbiozie z branżą gastronomiczną mocno ucierpiał wskutek wprowadzonych obostrzeń. Abstrahując od problemów związanych z dystrybucją piwa, które wiele browarów kraftowych, współpracujących z HoReCa dostarczała głównie w kegach, pojawił się problem dostępności niszowego piwa w Polsce. Nie każdy ma w swojej okolicy sklep specjalistyczny z piwem kraftowym lub selekcją rzemieślniczych trunków. Oczywiście w ciągu ostatnich miesięcy wielu browarom udało się wprowadzić swoje piwa na półki lokalnych sklepów czy sieci handlowych, jednakże patrząc na ten proces trochę z boku, dla wielu browarów jest to raczej codzienna, nierówna walka o przetrwanie. Półki hipermarketów nie są z gumy, a zdecydowana większość oferty, a konkretniej udziału procentowego piwa na półkach zajęta jest przez średniej jakości piwa koncernowe. Owszem, markety coraz częściej decydują się na dystrybucję piw rzemieślniczych, jednakże dla kilkuset funkcjonujących obecnie na polskim rynku, głównie małych browarów kraftowych, pola do popisu pozostało niewiele. – mówi Sławek Leszczyński, twórca i główny projektant kraftklub.pl

Walentynki – złoty dzień dla sprzedaży alkoholu w Polsce

Stereotypowe Walentynki w Polsce kojarzą się z rezerwacją stolika w restauracji, wyjściem do kina, teatru czy opery, bukietem kwiatów i czekoladkami. Pomijając fakt, że dzień ten posiada tyluż zwolenników ilu przeciwników, w wielu miejscach w Polsce to święto się po prostu obchodzi. – Podczas walentynkowej kolacji często sięgamy po trunki, których nie kupujemy codzienne. W zależności od preferencji dla niektórych jest to piwo, dla innych wino lub mocniejsze alkohole, ale charakter tego dnia inicjuje poszukiwanie pewnej wyjątkowości. Obserwowaliśmy w ostatnich latach masowy wzrost konsumpcji piwa rzemieślniczego poza domem, co szczególnie było widoczne w okolicach 14 lutego. Korzystali na tym zarówno producenci jak i dystrybutorzy, zarówno hurtowi jak i detaliczni. Był to złoty dzień dla sprzedaży alkoholu i produktów rzemieślniczych w Polsce. Swoją pracę domową odrabiali również sami zainteresowani – browary rzemieślnicze, przygotowując na potrzeby święta zakochanych dedykowaną ofertę okolicznościową piw. – dodaje Sławek Leszczyński.
 
W tym roku sytuacja jest wyjątkowa. Wiele browarów, jak dotychczas tworzyło trunki kojarzące się z idealnym prezentem dla ukochanej osoby, jednakże bariera dystrybucji sprawiła, że niemożliwym będzie, by trafiły one tak szeroko do odbiorcy jak dotychczas.


- Obserwując sytuację oraz będąc w stałym kontakcie z właścicielami browarów rzemieślniczych zdecydowaliśmy się przygotować serię walentynkowych zestawów, dostępną na naszej platformie www.kraftklub.pl. Każda z propozycji jest przemyślana i stanowi ciekawą wartość zarówno jako piwo do degustacji sensu stricte, ale i jako ciekawy, subtelny, prezent na walentynki. Nazwy piw w przygotowanych zestawach mogą służyć jako element flirtu, komplementów, czy nawet być katalizatorem ciekawej dyskusji. W zestawach każdy znajdzie coś dla siebie jak i dla drugiej połówki. Asortyment takich tytułów jak np. Przytul mnie, Bratnia Dusza czy Kotku, Wrócę Później, kreatywnie wpisują się w kanwę dnia zakochanych. Przy okazji pamiętajmy, że każdy taki zestaw wpływa na wzrost świadomości na temat piw rzemieślniczych i obniża próg wejścia do świata degustacji piw bardziej szlachetnych. Dlatego też od jakiegoś czasu oferujemy wyselekcjonowane zestawy tematyczne, a także pragnąc popularyzować scenę kraftową w Polsce, organizujemy kursy i szkolenia sensoryczne dla firm i na potrzeby różnych grup odbiorców, którzy chcą być świadomymi konsumentami i jak najpełniej dostrzegać walory dobrych produktów. – dodaje Sławek Leszczyński.

 

źródło: informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ