Partner serwisu
08 marca 2024

Jak wspierać kobiety we współczesnym świecie? Kompania Piwowarska dla Stowarzyszenia „Kobiety w Centrum”

Kategoria: Aktualności

Kompania Piwowarska wspiera stowarzyszenie „Kobiety w Centrum” w organizacji cyklu warsztatów i wykładów pod hasłem „Jestem silna i…” odbywających się w 9 regionach kraju. Ich celem jest rozwój kompetencji zawodowych i budowanie pewności siebie kobiet z mniejszych miejscowości.

Jak wspierać kobiety we współczesnym świecie? Kompania Piwowarska dla Stowarzyszenia „Kobiety w Centrum”

Szkolenia i kursy prowadzić będą doświadczone specjalistki, w tym psycholożki, przedsiębiorczynie czy ekspertki od bankowości.

„Tworzenie więzi, które mają znaczenie” to cel nadrzędny działań strategicznych Kompanii Piwowarskiej, w ramach których jednym z najważniejszych obszarów jest zapewnienie społeczeństwu pozytywnie włączających doświadczeń. W tym zakresie lider rynku piwa w Polsce stawia na równość i różnorodność w swojej organizacji poprzez m.in. dążenie do równego udziału kobiet i mężczyzn na wyższych stanowiskach kierowniczych czy aktywne wspieranie kobiet w ich rozwoju zawodowym. Firma działa również we współpracy z innym organizacjami, które realizują te same wartości.

– W Kompanii Piwowarskiej szanujemy to, że jesteśmy różni wyznając zasadę, że różnice są siłą napędową innowacji i zwiększają kreatywność. Budujemy kulturę organizacji w taki sposób, żeby było w niej miejsce dla każdego bez względu na płeć, wiek, narodowość czy wyznanie. Działalność Stowarzyszenia „Kobiety w Centrum” idealnie wpisuje się w nasze cele i podejście, które mają łamać polskie stereotypy. Dzięki naszemu wsparciu finansowemu stowarzyszenie będzie mogło zrealizować w bieżącym roku cykl warsztatów i wykładów dla kobiet – komentuje Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej.

Działalność „Kobiety w Centrum” jest odpowiedzią na zapotrzebowanie kobiet mieszkających, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Jej celem jest rozwój, budowanie świadomości oraz pewności siebie kobiet we współczesnym świecie. W programie „Jestem silna i…”, którego jednym z elementów jest 25 spotkań o szerokiej tematyce: od emisji głosu, budowania marki osobistej i negocjacji, poprzez prowadzenie finansów, aktywności w social media aż do dbania o swój dobrostan. Cykl spotkań w okresie luty – październik 2024 r. prowadzą mentorki i specjaliści, którzy z pasją i zaangażowaniem dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Odbędą się one w 9 województwach: mazowieckim, łódzkim, lubuskim, lubelskim, świętokrzyskim, podkarpackim, podlaskim, kujawsko-pomorskim oraz warmińsko-mazurskim. Szczegółowe informacje o programie i harmonogram spotkań znajdują się na stronie www.kobietywcentrum.org.pl.

– Naszą misją jest wspieranie kobiet w taki sposób, żeby nie musiały rezygnować z niczego, dlatego, że są kobietami. Chcemy podczas spotkań wyposażyć je zarówno w konkretną wiedzę, jak i umiejętności praktyczne. Zależy nam, na tym, żeby uczestniczki nabrały pewności siebie w życiu, w pracy, w biznesie, dostrzegły drzemiący w nich potencjał, jego moc i zaczęły w pełni, świadomie korzystać ze swoich zasobów. W ostatnim projekcie, który trwał od września 2022 r. do czerwca 2023 r. wsparliśmy 1000 kobiet podczas 17 spotkań – mówi Magdalena Sobkowiak-Czarnecka, prezeska stowarzyszenia Kobiety w Centrum.

Stowarzyszenie „Kobiety w Centrum” działa od czerwca 2021 r. Zajmuje się wspieraniem i rozwijaniem niezależności i solidarności kobiet. Inicjatywy stowarzyszenia mają na celu zwiększanie roli oraz liczby kobiet w życiu publicznym, politycznym jak i gospodarczym. Stowarzyszenie współpracuje z Rzecznikiem Praw Obywatelskich, Komisją Europejską oraz fundacjami Onkocafe, Saystop oraz z lokalnymi samorządami.

Kompania Piwowarska jako jedna z pierwszych firm w Polsce, podpisała w 2012 r. Kartę Różnorodności. Jest to międzynarodowa inicjatywa realizowana w 26 krajach Unii Europejskiej.

W firmie działa też zespół DE&I (diversity, equity and inclusion) dzięki któremu firma zrealizowała m.in. szkolenie dla menedżerów poświęcone przeciwdziałaniu uprzedzeniom na etapie rozmów rekrutacyjnych – ukończyło je 100% kadry managerskiej, szkolenie z zarządzania swoją karierą skierowane głównie do kobiet, które są mniejszością w swoim dziale. W ramach edukacji inkluzywności w 2023 r. około 700 osób z pionu komercyjnego przeszły przez warsztaty efektywności zespołowej w oparciu o metodę Insights Discovey. Firma współpracuje też z LEAD Network podejmując praktyczne inicjatywy na rzecz równości płci. W 2023 r. 35 menedżerów lidera rynku piwa ukończyło program Inclusive Leadership. Firma poddała się po raz kolejny samoocenie LEAD osiągając poziom 4 w skali 5 stopniowej.

W zeszłym roku z okazji Dnia Kobiet w browarach Kompanii Piwowarskiej zorganizowano spotkania skierowane do studentek pt. „Kobieca strona browaru”, w których uczestniczyło ponad 120 osób. Mają one na celu przybliżyć pracę kobiet na stanowiskach kierowniczych w działach związanych z techniką, inżynierią, sprzedażą oraz logistyką. W tym roku w dniach 11-14 marca zaplanowano specjalne webinary dotyczące kluczowych kompetencji i umiejętności poszukiwanych na rynku pracy. Link do rejestracji na wydarzenia online znajduje się tutaj.

źródło: Kompania Piwowarska
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ