Partner serwisu
30 maja 2016

Polacy przywiązują dużą wagę do tego, skąd pochodzi piwo. Zobacz wyniki badania "Piwna Polska pod lupą"

Kategoria: Z życia branży

78% mężczyzn wybiera piwo warzone w Polsce, przedkładając je nad czeskie i niemieckie. 43% panów najchętniej pije piwo z butelki, podczas gdy panie preferują złocisty trunek serwowany w szklance (37%). Gdyby zaś piwo mogło być kimś znanym, byłoby aktorem. Oto wybrane wnioski z badania „Piwna Polska pod lupą”, przeprowadzonego na zlecenie Kompanii Piwowarskiej.

Polacy przywiązują dużą wagę do tego, skąd pochodzi piwo. Zobacz wyniki badania "Piwna Polska pod lupą"

 

– Spożycie piwa w Polsce to rocznie średnio 98 litrów na osobę. Z tego wynika, że Polacy bardzo lubią piwo i sięgają po nie dość często także w sytuacjach dotychczas mniej kojarzonych z chmielowym napojem, np. na weselu – mówi Klaudyna Polanowska-Skrzypek, kierownik ds. public relations w Kompanii Piwowarskiej. – Postanowiliśmy przyjrzeć się piwnym nawykom i rytuałom naszych rodaków, a wyniki tego badania złożyły się na raport „Piwna Polska pod lupą” – dodaje.

 

Dobre, bo polskie

Polacy przywiązują dużą wagę do tego, skąd pochodzi piwo. Zarówno mężczyźni (78%), jak i kobiety (58%) najchętniej wybierają piwo warzone w Polsce. Piwa czeskie i niemieckie są dopiero na kolejnych miejscach na liście upodobań polskich piwoszy. Przeciętna ilość piwa wypijanego w tygodniu to od 0,5 do 1 l – tak deklaruje 27% respondentów. Najczęściej piwo otwierane jest ok. godz. 19:30. Aż 54% badanych od czasu do czasu sięga po nie do kolacji.

 

Wbrew kulturze

O tym, że piwna edukacja i szerzenie kultury picia piwa są bardzo potrzebne, świadczy fakt, iż Polacy najchętniej piją piwo z butelki. Tak robi aż 43% mężczyzn i 31% kobiet. Piwo do kufla przelewa 23% badanych mężczyzn i 19% płci pięknej. Piwo ze szklanki pije zdecydowanie więcej kobiet (37%) niż mężczyzn (19%).

 

Zdecydowana zmiana kulturowa nastąpiła w przypadku okazji, w których wybiera się piwo. Jeszcze do niedawna na weselu było ono czymś niewyobrażalnym; dziś aż 71% Polaków nie ma nic przeciwko. Podobnie jak piwo na spotkaniu biznesowym – 32% badanych wskazało je jako sytuację, której może towarzyszyć złocisty trunek. Niezmiennie w świecie piwnych okazji króluje grill, bo z piwem łączy go aż 98% respondentów. 92% uważa, że piwo pasuje do posiłku z przyjaciółmi lub rodziną (64%), zaś 51%, że można je wypić podczas pierwszej randki. Kto wówczas stawia piwo? Tutaj nasi rodacy, zarówno panowie (65%), jak i panie (58%), są tradycjonalistami: osobą, która płaci, powinien być mężczyzna. Kiedy jednak trzeba piwo postawić, np. podczas wyjścia ze znajomymi, Polacy nie są zbyt hojni. Najczęściej jesteśmy skłonni wydać na to 20 zł (22% odpowiedzi).

 

Z kim na piwo?

Gdyby zaproponować naszym rodakom wypicie piwa ze swoimi ulubionymi sportowcami, to panowie wybraliby narodową drużynę piłkarską (37%), zaś panie zdecydowanie wolałyby sączyć chmielowy napój w towarzystwie reprezentacji siatkarzy (44%). Najmniej atrakcyjnymi kompanami do kufelka okazała się polska drużyna koszykówki, bo wskazało ją zaledwie 2% respondentów obu płci.

Wychodząc na piwo, chcemy przede wszystkim odprężyć się, zabawić, spędzić miło czas – sugerowałyby to odpowiedzi na pytanie o najbardziej pożądaną cechę u partnera do wyjścia na piwo. Aż 23% badanych na pierwszym miejscu wymieniło poczucie humoru. Co ciekawe, Polakom najmniej zależy nam na tym, aby towarzysz piwnego wypadu podzielał ich poglądy polityczne – cechę tę wskazał tylko 1% respondentów. Czyżby tematy polityczne, które z reguły wywołują spory i burzą miły nastrój, przy piwie stanowią tabu?

 

Badanie zrealizowała firma badawcza ARC Rynek i Opinia dla Kompanii Piwowarskiej. Zostało ono przeprowadzone  w pierwszej połowie kwietnia 2016 r. na grupie 308 osób. Raport opracowała firma Double Brand.

 

Źródło: Kompania Piwowarska
Fot. 123rf.com

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ