Piątek, 21 lipca 2017 r.

Imieniny: Daniela, Wawrzyńca, Andrzeja KONTRAST

bps_2017 biuro targów monachijskich
Partner serwisu:

Startuje LECHSTARTER. Leszek Chmielewski ponownie przekaże milion złotych na granty dla polskich miast

Kategoria: Z życia branży
26.01.2017

1 lutego rozpoczyna się druga edycja LECHSTARTERA – programu pozytywnie zmieniającego polskie miasta, organizowanego przez Lecha Premium. W ramach akcji fundacje, stowarzyszenia i inne podmioty działające na rzecz lokalnych społeczności mogą ubiegać się o granty o łącznej wartości miliona złotych. 15 projektów, które w ogólnopolskim głosowaniu zdobędą najwięcej głosów, zostanie zrealizowanych dzięki wsparciu Leszka Chmielewskiego. Jurorami LECHSTARTERA są Teresa Latuszewska-Syrda, Filip Springer i Yuri Drabent. LECHSTARTER będzie promowany ogólnopolską kampanią mediową.

 

Pierwsza edycja programu pokazała, że mieszkańcy polskich miast chcą i potrafią zmieniać swoje otoczenie oraz dbać o wspólną przestrzeń. Powstało 25 kreatywnych inicjatyw m.in. w Szczecinie, Warszawie, Krakowie, Olsztynie czy Bydgoszczy. Wszystkie projekty angażowały i jednoczyły wokół siebie ludzi, którym zależy na tym, by ich miasta stawały się lepsze. Dlatego też tegoroczna odsłona LECHSTARTERA koncentruje się na zmianach, dzięki którym społeczności, sąsiedztwa czy grupy z wspólnymi zainteresowaniami i potrzebami będą mogły jeszcze bardziej się integrować.

 

„Miasta są naturalną przestrzenią budowania więzi międzyludzkich. Jesteśmy przekonani, że w ich mieszkańcach drzemie mnóstwo pozytywnej energii, trzeba tylko pomóc ją uwolnić. Dlatego właśnie ich Leszek Chmielewski chce ich inspirować do działania. Chcemy, aby powstały projekty naprawdę zmieniające życie w mieście i skrojone dokładnie pod tych, którzy właśnie na takie projekty liczą i czekają.” – wyjaśnia Karolina Hasińska przedstawiciel Lecha Premium, organizatora LECHSTARTERA.

 

Zgłoszenia do programu będą przyjmowane od 1 do 22 lutego za pośrednictwem strony www.lechstarter.pl. Projekty mogą zgłaszać stowarzyszenia, ruchy społeczne, organizacje pozarządowe czy fundacje i inne podmioty wyszczególnione w regulaminie. Pomysły muszą dotyczyć jednego z trzech nowych obszarów tematycznych.


Są to: Innowacje dla miasta i ludzi (nowe technologie, smart city, smart mobility itp) Miejskie akcje i kooperacje (organizacja spotkań, warsztatów, sąsiedzkich festiwali itp.) oraz Nowa miejska przestrzeń (tworzenie przestrzeni sąsiedzkich, rewitalizacja, odrestaurowywanie lokalizacji etc). Na realizację zwycięskich projektów Leszek Chmielewski przeznacza milion złotych w formie pięciu grantów o wartości 100 000 zł lub dziesięciu mikrograntów na 50 000 zł.

 

Wnioski spełniające kryteria formalne trafią w marcu pod obrady eksperckiego jury, złożonego z postaci, których znakiem rozpoznawczym jest nieszablonowe myślenie i zaangażowanie w tematykę przestrzeni publicznej. Założycielka Fundacji Urban Forms, Teresa Latuszewska–Syrda, odpowiada za obszar Miejskie akcje i kooperacje, oceni, czy zaproponowane aktywności będą atrakcyjne dla mieszkańców: jak ich zaangażują i zintegrują. Innowacje dla miasta i ludzi to obszar kompetencji Yuriego Drabenta, pioniera branży social media w Polsce, który zwróci uwagę na to, czy zgłoszone rozwiązania wykorzystujące nowe technologie są pożyteczne oraz intuicyjne dla wszystkich użytkowników. Reporter, fotograf, autor publikacji o architekturze miast, Filip Springer, oceniający projekty z obszaru Nowa miejska przestrzeń zaznacza, że powstałe miejsca muszą być dobrze przemyślane: przede wszystkim atrakcyjne dla mieszkańców pod względem swojego przeznaczenia i odpowiadania na ich potrzeby.

 

Wnioski spełniające kryteria formalne trafią w marcu pod obrady Jury, które wybierze 45 najciekawszych. Jednak głos decydujący w LECHSTARTERZE będą mieć internauci. W maju nastąpi ogłoszenie wyników  ogólnopolskiego głosowania  – wyłonionych zostanie 15 inicjatyw, które zdobędą granty od Leszka Chmielewskiego w formie pięciu grantów o wartości 100 000 zł lub dziesięciu mikrograntów na 50 000 zł.  Realizacja zwycięskich projektów  potrwa do 30 września tego roku.

 

Wszystkie etapy LECHSTARTERA będą wsparte ogólnopolską kampanią mediową. Obsługą i koordynacją grantów zajmuje się agencja Afekt. Całość aktywności digital prowadzi agencja Lubię To. Za działania PR odpowiada agencja Tailor Made PR. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Zenith Optimedia

 

Pełny Regulamin programu LECHSTARTER znajduje się na stronie www.lechstarter.pl

Partnerem akcji jest Fundacja Urban Forms.

 

Źródło, fot. informacja prasowa

NAJNOWSZY NUMER

POLUB NA FACEBOOKU


Na skróty

© 2014. Wszelkie prawa zastrzeżone. BMP'      O nas   Reklama   Newsletter   Polityka prywatności   Kontakt

Realizacja: Marcom Interactive
Newsletter BMP

Najważniejsze informacje ukazujące się w naszym portalu mogą otrzymać Państwo na skrzynkę e-mail za pomocą naszego bezpłatnego newslettera. Aby go zamówić prosimy wpisać swój adres e-mail w poniższym polu. Zapraszamy!

Polityka prywatności
Akceptuję
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.