Partner serwisu
09 czerwca 2017

Carlsberg Polska startuje z kampanią TRZEŹWO MYŚLĘ

Kategoria: Alkohole

TRZEŹWO MYŚLĘ to kampania promująca odpowiedzialną konsumpcję alkoholu, jako element nowoczesnego stylu życia. Ambasadorem kampanii jest Łukasz Jakóbiak, twórca internetowego talk-show 20m². Działania w ramach TRZEŹWO MYŚLĘ będą prowadzone od czerwca do września.

Carlsberg Polska startuje z kampanią TRZEŹWO MYŚLĘ

Piwo jest towarzyszem wielu przyjemnych chwil – spotkań ze znajomymi, wspólnego grillowania, koncertów i ciekawych rozmów. Z badań GfK Polonia[1], przygotowanych na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie, wynika, że po piwo sięgamy głównie z uwagi na smak. To kryterium bierze pod uwagę 56% osób. Na kolejnych miejscach znalazły się: marka (38%), gatunek oraz wysoka jakość (po 21%). Poza czołówką – bo dopiero na 9. miejscu – jest zawartość alkoholu. Tą kieruje się tylko 11 proc. konsumentów. Carlsberg Polska chciałby, aby konsumenci cieszyli się smakiem złocistego trunku, ale dla firmy równie ważne jest to, by robili to odpowiedzialnie.

Kultura konsumpcji piwa w naszym kraju rozwija się, a my od lat aktywnie uczestniczymy w tym procesie. TRZEŹWO MYŚLĘ to kolejny krok - kampania, którą chcemy zachęcić do rozsądnej, odpowiedzialnej konsumpcji i podkreślić, że alkohol w żadnej ilości, nigdy nie powinien być spożywany przez kierowców, panie w ciąży lub osoby niepełnoletnie - mówi Beata Ptaszyńska-Jedynak, dyrektor ds. komunikacji Carlsberg Polska – Naszym zdaniem trzeźwe myślenie to pozytywny nawyk i filozofia życiowa – pozwalające czerpać pełnymi garściami z życia oraz podejmować mądre, przemyślane decyzje – dodaje Beata Ptaszyńska-Jedynak.

Kto ma trzeźwe myśli?

Z danych PARPA[2] wynika, że większość z nas, bo ponad 80% dorosłych Polaków pije alkohol w sposób odpowiedzialny, nie powodując negatywnych konsekwencji dla siebie i dla osób z ich otoczenia. Z kolei według danych Światowej Organizacji Zdrowia na tle Europy mamy duży odsetek abstynentów „przez całe życie”, jest ich ponad 20%. Według PARPA wciąż jednak ok. 7% z nas pije ryzykownie i szkodliwie.

W ramach kampanii TRZEŹWO MYŚLĘ, Carlsberg nie chce moralizować, ani straszyć, ale pozytywnie i z humorem przekonywać do odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Bo umiejętność racjonalnego myślenia pomaga mieć kontrolę, odkrywać świat i odczuwać więcej przyjemności i radości.

Pierwszą odsłonę kampanii wspiera Łukasz Jakóbiak, twórca internetowego talk-show 20 m². Wybór ambasadora nie był przypadkowy. Łukasz ceni zrównoważone i satysfakcjonujące życie oraz przykłada wagę do odpowiedzialnego spożywania alkoholu.

W życiu jest czas na pracę, odpoczynek i świętowanie. Ważne jest zachowanie równowagi – w myśl zasady, co za dużo to nie zdrowo. Na co dzień namawiam wszystkich do szukania motywacji, wyznaczania celów i podążania za marzeniami, zachęcam też do tego, żebyśmy to my byli panami swojego losu. Lubię świętować swoje sukcesy, również przy piwie, jednak zawsze w sposób odpowiedzialny. To ja kontroluję swoje życie, to, co się dzieje lub wydarzy spoczywa w moich rękach. Razem z firmą Carlsberg i kampanią TRZEŹWO MYŚLĘ będę zachęcać wszystkich do odpowiedzialnego podejścia do alkoholu. Dzięki temu możemy cieszyć się smakiem np. piwa i jednocześnie mieć prawdziwą frajdę z zabawy, i być przykładem dla innych - mówi Łukasz Jakóbiak


Już w najbliższy wtorek, 13 czerwca na Instagramie Łukasza Jakóbiaka ruszy konkurs, w którym będzie można głosować na trzeźwe myśli, zachęcające w zabawny sposób do rozsądnej konsumpcji alkoholu, ale też takie, którymi na co dzień kierujemy się w życiu. Wybrane trzeźwe myśli pojawią się na limitowanej serii koszulek.

TRZEŹWO MYŚLĘ

Pierwsza odsłona kampanii TRZEŹWO MYŚLĘ, będzie realizowana od czerwca do września 2017. Działania media relations, współpraca z influencerem oraz promocja 3. Światowego Dnia Odpowiedzialnej Konsumpcji Piwa, 15 września 2017 (ang. GBRD - Global Beer Responsible Day), będą łączyły w sobie elementy edukacyjne i aktywnie angażujące konsumentów. Za koncepcję kampanii TRZEŹWO MYŚLĘ i jej realizację odpowiada agencja Multi Communications.

[1] Badanie „Wizerunek piwa w kontekście innych alkoholi” opublikowane w listopadzie 2014 r.

[2] Państwowa Agencja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA), sprawozdanie z wykonania ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi za rok 2015.

Źródło i fot.: Informacja prasowa

 

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ