Partner serwisu
17 stycznia 2024

Polacy częściej eksperymentują w kuchni

Kategoria: Aktualności

Nawet o 143% wzrosło zainteresowanie kupnem poszczególnych produktów z kuchni azjatyckiej oraz włoskiej w 2023 roku — tak wynika z analizy list zakupów z aplikacji Listonic. Coraz częściej sięgamy nie tylko po takie klasyki jak makaron czy sos sojowy, ale także po bardziej wyszukane składniki jak glony, ramen, burratę czy pinsę.

Polacy częściej eksperymentują w kuchni

Sieci handlowe już od kilku lat wprowadzają do swojej oferty tematyczne tygodnie, podczas których klienci mogą kupić produkty charakterystyczne dla konkretnej kuchni. Wśród najczęściej powracających ofert znajduje się tydzień z kuchnią włoską oraz azjatycką. Z czasem wybrane produkty stały się nawet dostępne w stałej ofercie. Analizując listy zakupowe w aplikacji Listonic sprawdziliśmy, czy Polacy chętniej eksperymentują w kuchni i sięgają po składniki wywodzące się z kuchni azjatyckiej oraz włoskiej.

Na potrzeby analizy sprawdziliśmy i porównaliśmy listy zakupów z 2022 oraz 2023 roku. Wzrosty, szczególnie produktów z kuchni azjatyckiej okazały się imponujące — mówi Małgorzata Olczak, Head of Sales w Listonic. 

Kuchnia azjatycka to już nie tylko sos sojowy i makaron ryżowy

Wśród najpopularniejszych, łatwo dostępnych i prostych w wykorzystaniu składników dań azjatyckich bez wątpienia znajduje się ryż, makaron ryżowy oraz sos sojowy. Jak się okazało, wszystkie te produkty wszystkie te produkty w 2023 roku zanotowały wzrost dodań do listy zakupów wynoszący od 7 do 17%. To jednak nie koniec. Polacy częściej sięgają też po bardziej nietypowe dla polskiej kuchni produkty. Zainteresowanie grzybami (mun, shiitake, shimeji) wzrosło o 10%, wodorostami o 20%, ryżem do sushi o 28%, ramenem o 30%, a udonem aż o 69%! 

Kuchnia włoska wchodzi na wyższy level

Kuchnia włoska, w przeciwieństwie do azjatyckiej, ma zdecydowanie więcej wspólnego z kuchnią polską. Makaron, przecier pomidorowy czy ser grana padano to produkty, które na stałe wpisały się już na polskie listy zakupów. Wraz z rozwojem oferty sieci handlowych pojawiły się jednak nowe produkty, które wnoszą kuchnię włoską na wyższy poziom i zyskały na popularności w 2023 roku.

Prawdziwym hitem 2023 roku okazała się pinsa, która zanotowała wzrost zainteresowania o 2300%. Warto jednak pamiętać, że w 2022 roku jej dostępność była znacznie słabsza — zaznacza Małgorzata Olczak, Head of Sales w Listonic.

Pinsa, to rodzaj ciasta, który może być zamiennikiem spodu do pizzy. Wzrost popularności tego produktu pociągnął za sobą większe zainteresowanie typowymi dodatkami do pizzy takimi jak oregano (+23%), szynka dojrzewająca (+9%) czy passata (+5%). Drugim hitem 2023 roku była burrata, której wzrost dodań do listy zakupów wyniósł 143%!

 

Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ