Subtelne, finezyjne, eleganckie - takie wina uwielbiają kobiety
- Najbardziej kobiece wino? To, które jest subtelne, finezyjne, eleganckie – mówi Tomasz Potrzebowski, Międzynarodowy Ekspert ds. Rozwoju Rynku Wina w firmie Henkell Freixenet Polska. 8 marca to dobra okazja, by zastanowić się, po które wino sięgnąć, chcąc obdarować nim kobietę.
Kobiece, czyli jakie?
Jakie wino lubią kobiety? 8 marca, czyli Międzynarodowy Dzień Kobiet, to dobry pretekst, by przyjrzeć się preferencjom pań.
- Warto podkreślić,, że nie ma czegoś takiego jak wino dla kobiet - uniwersalnego trunku, który zasmakuje każdej kobiecie – zaznacza Tomasz Potrzebowski, Międzynarodowy Ekspert ds. Rozwoju Rynku Wina w firmie Henkell Freixenet Polska. - Wszak ile pań, tyle różnych gustów i upodobań smakowych. W tym przypadku bazuję zatem na własnych obserwacjach, a także doświadczeniach z uczestnictwa w licznych degustacjach winiarskich. Wynika z nich, że istnieje prawidłowość pozwalająca stwierdzić, że pewne wina są chętniej wybierane właśnie przez panie. Moim zdaniem większa część kobiet w winach ceni lekkość, owocowy charakter i przyjemny aromat. W ten opis idealnie wpisują się zatem wina białe, różowe oraz musujące – mówi ekspert.
- Idąc dalej tym tropem, dodałbym, że to, co znajdzie się w kieliszku, musi być subtelne, finezyjne, eleganckie. A do tego opisu najbardziej pasuje mi wino musujące! Zatem szampan, cava lub prosecco to wina, które z wielkim prawdopodobieństwem przypadną do gustu paniom – ocenia ekspert.
Jak dodaje Tomasz Potrzebowski, wiele badań rynkowych potwierdza, iż to właśnie kobiety najchętniej sięgają po prosecco, czyli włoskie wino musujące będące hitem ostatnich lat.
- Jako firma widzimy, że lider tej kategorii – Mionetto Prosecco – jest doskonałym wyborem na ten wyjątkowy dzień. Kobiety kochają Mionetto Prosecco za delikatne bąbelki, subtelny smak i swoistą elegancję. Prosecco w klasycznej wersji brut lub prosecco różowe będzie zatem doskonałym prezentem. Warto też dodać, że koktajle tworzone na jego bazie są uwielbiane przez kobiety. Największą popularnością cieszy się oczywiście klasyczny spritz – z prosecco i aperitifem o smaku gorzkiej pomarańczy. Od momentu, gdy w portfolio naszej firmy znalazł się produkt długo wyczekiwany zwłaszcza przez kanał HoReCa - Mionetto Aperitivo, „złożenie” kultowego spritza ze składników od marki Mionetto jest niezwykle proste. Uznanie zyskują także inne drinki na bazie włoskich bąbelków, m.in. Hugo – z syropem z kwiatu czarnego bzu, prosecco i wodą gazowaną oraz Bellini – z prosecco i musem brzoskwiniowym – wymienia Tomasz Potrzebowski.
Panie w sklepie
Swoje obserwacje prowadzą także menadżerowie największych sieci handlowych, w których znajdziemy mocno rozbudowane półki winiarskie.
- Wybór wina przez konkretną osobę zależy od jej indywidualnych preferencji smakowych, nie decyduje o nim płeć, jednak niektóre obserwacje pokazują, że wiele kobiet docenia wina lżejsze, o owocowych nutach i subtelnym zapachu – potwierdza Jowita Adach, Category manager alkohole, wino, papierosy w sieci Auchan Polska.
- Wina czerwone lubiane przez kobiety to te o łagodniejszych i umiarkowanych taninach, z delikatną wytrawnością, bez mocno odczuwalnej cierpkości - pinot noir czy merlot o aksamitnej teksturze. W białych winach szczególnie poszukiwane są cytrusowe aromaty i świeży, orzeźwiający owocowy smak – pinot grigio, sauvignon blanc, wina o subtelnej kwasowości, z przyjemnym balansem między owocowością a wytrawnością. Wraz z nadejściem cieplejszych dni zainteresowanie zyskują wina różowe, charakteryzujące się delikatnymi nutami owocowymi i kwiatowymi, szczególnie wina różowe z Prowansji, lubiane za swą subtelną wytrawność. Z uwagi na swoją świeżość lubiane przez kobiety są także wina musujące - orzeźwiające prosecco, cava lub szampan, a dla osób lubiących delikatnie słodsze wina - Moscato d’Asti czy lambrusco - wymienia Jowita Adach.
Ważna butelka
Jak dodaje przedstawicielka sieci Auchan, podczas podejmowania decyzji o wyborze wina, kobiety kierują się preferencjami smakowymi, pamiętają o okazji, podczas której wino zostanie podane, chętnie biorą także pod uwagę rekomendację doradcy i sprawdzone recenzje. Bardzo ważny dla pań jest również styl etykiety i wygląd butelki.
Niezwykle chętnie wybierane przez panie są na przykład wina sygnowane logiem Freixenet, drugiej ważnej marki w portfolio Henkell Freixenet. Jasne, kryształowe butelki zdecydowanie przyciągają wzrok i zachwycają designem. Freixenet to przebogata reprezentację win – zarówno spokojnych, jak i musujących. To idealna oferta i gotowy prezent na przeróżne okazje.
Spotkania w gronie znajomych i przyjaciół, wyjście do restauracji lub kolacja w domowym zaciszu, ale także oglądanie ulubionego serialu czy czytanie książki – to właśnie momenty, które panie lubią celebrować kieliszkiem ulubionego wina.
__________________________________________________________________________________
Henkell Freixenet Polska jest częścią międzynarodowej Grupy Henkell Freixenet – światowego lidera w kategorii win musujących*. Według ostatnich badań, Henkell Freixenet Polska to zdecydowany numer 1 na rynku win musujących w Polsce**. Najważniejsze marki w portfolio firmy to Freixenet (nr 1 na świecie*), Mionetto Prosecco (nr 1 w kategorii prosecco w Polsce***), Gin Lubuski (nr 1 na rynku ginu w Polsce****). Producent Likierów Dalkowski, Nalewki Babuni i Ziołowego Aperitifu Totino. Firma posiada bogate zaplecze technologiczne i produkcyjne, z którego potencjału korzysta wiele firm siostrzanych. Henkell Freixenet Polska jest ważnym eksporterem swoich produktów do wielu krajów Europy, Azji, Ameryki, i Afryki, a także importerem i dystrybutorem najlepszych win z całego świata.
*Wg IWSR 2023 wina musujące bez szampanów, wartość sprzedaży, ilość sprzedaży ** Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food) Sprzedaż wartościowa, w okresie w44 2022 – w43 2023 vs. W44 2023 – w43 2024, w kategorii: Wina musujące, z wyłączeniem marek własnych sieci handlowych ***Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wartościowa i wolumenowa (w litrach) w okresie skumulowanym Tydzień 1 2023 – Tydzień 52 2023 oraz Tydzień 2 2024 – Tydzień 1 2025, w kategorii: Wina musujące, segment win Prosecco **** Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wolumenowa (w litrach) w okresie skumulowanym Tydzień 2 2024 – Tydzień 1 2025, w kategorii: Gin, Top marki
Komentarze