Wymagania klientów stale rosną
Rok 2014 oceniamy jako czas stale rosnących wymagań klientów. Warunki panujące na rynku wymusiły na nas
wprowadzenie inwestycji umożliwiających poszerzenie oferty handlowej o nową linię serów topionych „Jak Dawniej”.
Zarówno skład tych wyrobów, jak i szata graficzna, nawiązują do tradycyjnych metod produkcji z dawnych lat. Okres wprowadzenia tych nowości na rynek jest relatywnie jeszcze zbyt krótki, aby rzetelnie ocenić ich popularność, ale mamy nadzieję, że na trwałe wpiszą się one w gusta naszych odbiorców. Już teraz widzimy, że są chętnie kupowane przez naszych konsumentów w każdej grupie wiekowej, którzy nadal najbardziej preferują przy dokonywaniu wyborów typ opakowania, jakim jest stugramowa kostka.
Drugim, równie popularnym opakowaniem w 2014 r. były okrągłe pudełka, czyli dobrze wszystkim znane krążki serków topionych. Konsumenci tego rodzaju produktów w dalszym ciągu doceniają te standardowe opakowania z dwóch powodów: ze względu na praktyczną wielkość oraz wygodę w użyciu. Wśród nich najchętniej wybieranymi przez klientów były serowe miksy. Zdecydowanym liderem 2014 r. był mix „Twój Ulubiony”. Ze smaków solo największą popularnością w cieszyły się produkty wyprodukowane na bazie popularnych serów twardych, takie jak np. tylżycki czy gouda oraz z tradycyjnie stosowanym dodatkiem smakowym, czyli z szynką. Produkty te od wielu lat zajmują czołowe miejsca na naszej liście Top 10 najchętniej kupowanych serków, więc ich popularność w 2014 roku nie wywołała u nas zdziwienia. Nie mniejszą popularnością cieszyły się także takie smaki, jak: ze szczypiorkiem czy ze słonecznikiem. Niemniej liderem na liście był serek topiony Złoty Ementaler, który jest naszym sztandarowym produktem.
Jak widać po doborze smakowym i opakowaniowym nasi konsumenci okazali się jak co roku tradycjonalistami i chętnie kupowali znane sobie produkty i smaki.
Aneta Będkowska
kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem w firmie Sertop
Tekst został opublikowany w numerze 1/2015 magazynu "Agro Przemysł"
Fot. YouTube