Partner serwisu
03 kwietnia 2015

Nowy wariant Warki Radler - Czarna Porzeczka z Limonką

Kategoria: Nowości na rynku

Radler – lekki mix jasnego piwa i naturalnej lemoniady od momentu wprowadzenia w 2012 r. jest wielkim sukcesem Grupy Żywiec. Radler Warka w trzech wariantach (cytrusowy i jabłkowy oraz bezalkoholowy 0,0%) to najlepiej sprzedający się radler w Polsce (ponad 50% udziałów w rynku). Jego sprzedaż w 2014 r. przewyższyła sprzedaż wszystkich pozostałych radlerów łącznie (dane: Grupa Żywiec za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, udziały wolumenowe, w okresie YTD XII 2014 w kategorii radlerów). W kwietniu 2015 r. wchodzi na rynek nowy wariant o smaku czarnej porzeczki z limonką, którego unikalna receptura ma szansę uwolnić kategorię radlerów od wizerunku napoju sezonowego.

Nowy wariant Warki Radler - Czarna Porzeczka z Limonką

 

Strategia rozwoju marki, która powstała jako innowacja, zakorzeniona w tradycji piwnej (oryginalna receptura radlera powstała w Niemczech), opiera się na dodawaniu kolejnych wariantów na początku każdego kolejnego sezonu. Dotychczasowe sukcesy Warki Radler potwierdziły, że konsumenci radlerów są bardzo otwarci na nowości, ale trzeba szanować ich smakowe preferencje i tworzyć propozycje, które będą odpowiadały na ich potrzeby i oczekiwania wobec marki. Jedną z takich potrzeb okazał się powrót do tradycyjnych polskich smaków, który wcześniej, w 2013 r. ,zdecydował o sukcesie wariantu jabłkowego.

 

Nowy smak, doceniony przez polskich konsumentów w badaniach

Nowy wariant Radlera od Warki, tradycyjnie oczekiwany wraz z rozpoczęciem sezonu, zaskakuje rynek i po raz kolejny udowadnia, że Warka Radler jest w swojej innowacyjności zawsze bliska konsumentom. Wiosnę 2015 wita wariant “Czarna Porzeczka z Limonką”- mix orzeźwiających smaków, łączący w sobie polską tradycję z nutami orzeźwienia. W opinii konsumentów orzeźwienie jest nierozerwalnie związane z marką: Warka Radler jest uważana za najbardziej orzeźwiającego radlera w całej kategorii (badania BHT dla Grupy Żywiec, październik 2014).

Podwójnie orzeźwiający radler, dzięki połączeniu naturalnej owocowej lemoniady i jasnego piwa, jest dziś nieodłącznym elementem tradycyjnej majówki i relaksu na świeżym powietrzu. Czwarty wariant Warki Radler będzie dostępny na rynku już przed majówką, aby tradycyjnie zainaugurować sezon orzeźwienia na łonie natury.

Czarna porzeczka, bardzo znany, ale rzadko wykorzystywany w tej kategorii smak, jest propozycją, który odrywa Warkę Radler od sezonowości i zachęca do sięgnięcia po radlera od Warki także o innych porach roku. Aspekt orzeźwienia podkreśla limonka, która nadaje nowemu mixowi unikalności. Wprowadzenie było poprzedzone badaniami konsumenckimi, które potwierdziły wysoką intencję zakupu nowego wariantu.

 

Działania na rynku

Nowy wariant radlera od Warki dostępny będzie w tych samych opakowaniach, co wariant cytrynowy i jabłkowy oraz bezalkoholowy tj. w butelce zwrotnej 500 ml, puszce 500 ml i 4-paku puszek 500 ml.

W sezonie 2015 Warka Radler będzie wspierana komunikacyjnie kampanią ATL, działaniami digitalowymi oraz PR. Przewidziane są też akcje samplingowe i akcje specjalne, oraz specjalne zestawy materiałów do punktów sprzedaży.

Za kampanię ATL odpowiada agencja Just, BTL-em zajmuje się Men at Work, agencja Hypercrew odpowiada za strategię i działania w internecie, a działania PR odpowiedzialna jest agencja Roots PR.

Dla Warki Radler 0,0% podobnie jak w roku 2014 przewidziane są działania sponsorskie.

 

Źródło, fot. Grupa Żywiec

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ