Partner serwisu
05 sierpnia 2015

Grupa Żywiec S.A. na ścieżce wzrostu

Kategoria: Z życia branży

Grupa Żywiec opublikowała sprawozdanie finansowe za pierwsze półrocze 2015. W pierwszym półroczu 2015 roku Grupa Żywiec S.A., producent między innymi Żywca, Warki, Heinekena i Tatry, sprzedała 5,6 miliona hektolitrów piwa w porównaniu do 5.1 mln hektolitrów w takim samym okresie 2014 roku.

Grupa Żywiec S.A. na ścieżce wzrostu

Grupa Żywiec S.A. osiągnęła zysk z działalności operacyjnej w wysokości 119 mln złotych, w porównaniu z kwotą 47 mln złotych w analogicznym okresie roku 2014. Zysk oraz inne całkowite dochody wyniosły 88 mln złotych i wzrosły w porównaniu z pierwszym półroczem 2014 roku o 62 mln złotych. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1 390 mln złotych (30 czerwca 2014 roku – 1 550 mln złotych).

 

- W pierwszej połowie 2015 roku ponownie wzrosła sprzedaż piw Grupy Żywiec oraz jej udziały rynkowe. Jest to efekt połączenia konsekwentnie realizowanej strategii, sprzyjających okoliczności zewnętrznych oraz powrotu do współpracy z ważnym klientem z kanału handlu nowoczesnego. Grupa Żywiec zwiększyła również zysk w wyniku wzrostu wielkości sprzedaży i poprawy efektywności wewnętrznej. - powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec. – Rynek piwa jest wciąż bardzo konkurencyjny i pozostaje nadal pod silną presją cenową, która wpływa na spadek wartości. Dlatego w kolejnych miesiącach będziemy koncentrować się na dalszych inwestycjach w marki i atrakcyjną ofertę dla klienta i konsumenta, ale jednocześnie będziemy kontynuować nasze wysiłki ukierunkowane na dalszą poprawę bazy kosztowej – dodał.

 

Chociaż ostateczne dane za pierwsze półrocze nie są jeszcze dostępne, według szacunków Grupy Żywiec sprzedaż piwa w Polsce utrzymuje się na stabilnym poziomie. Widać jednak kontynuację spadku wartości sprzedaży co potwierdza dalszy wzrost konkurencji cenowej.

 

Sprzedaż Grupy Żywiec

Pomimo rosnącej konkurencyjności na rynku, w wyniku konsekwentnie realizowanej strategii
i inwestycji w atrakcyjną ofertę marketingową oraz sprzyjających okoliczności zewnętrznych, sprzedaż piw z portfolio Grupy Żywiec wzrosła jednocyfrowo. Flagowa marka Żywiec kontynuowała wzrost wielkości i wartości sprzedaży utrzymując pozycję lidera w segmencie premium.

 

Nowości produktowe

W pierwszym półroczu Grupa Żywiec kontynuowała inwestycje w budowanie najlepszego portfolio produktów wzmacniając marki i wprowadzając nowości, aby efektywnie odpowiadać na potrzeby konsumentów:

• W marcu 2015 Grupa Żywiec wprowadziła na polski rynek cydr Strongbow. Oryginalna, brytyjska marka z tradycjami, podbiła już serca konsumentów w 20 krajach i zapewniła sobie pozycję lidera kategorii na świecie. Wprowadzenie cydru Strongbow na polski rynek jest odpowiedzią na coraz silniejszy trend konsumencki poszukiwania oryginalnych, nowych smaków.

• Na początku kwietnia na rynku pojawił się także nowy wariant Warki Radler o smaku czarnej porzeczki z limonką. Radler – lekki mix jasnego piwa i naturalnej lemoniady od momentu wprowadzenia w 2012 r. jest sukcesem Grupy Żywiec. Radler Warka (dostępna obecnie w czterech wariantach – cytrusowy, jabłkowy, czarna porzeczka z limonką oraz bezalkoholowy 0,0%) to najlepiej sprzedający się radler w Polsce (ponad 50% udziałów w rynku) (dane: Grupa Żywiec za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, udziały wolumenowe, w okresie YTD XII 2014 w kategorii radlerów).

• Na początku sezonu Grupa Żywiec ponownie wprowadziła do sprzedaży legendarną markę EB. Produkt ten został bardzo dobrze przyjęty nie tylko przez lojalnych konsumentów, którzy pamiętają markę z lat 90-tych, ale zdobywa konsekwentnie nowych fanów.

• Poszerzyliśmy ofertę Desperadosa o nowy wariant wprowadzając na rynek Desperados Nocturno.

• Naszą najnowszą propozycją jest nowy wariant Specjala – Specjal Niefiltrowany z rokitnikiem. Jest dostępny regionalnie na północy kraju.

 

Plany na dalsze miesiące

Grupa Żywiec konsekwentnie wdraża strategię, która zakłada koncentrację na głównych obszarach działalności czyli warzeniu doskonałego piwa i budowaniu silnych marek. Po udanym wydzieleniu osobnej spółki sprzedażowo-dystrybucyjnej do obsługi klientów z detalu tradycyjnego i gastronomii, w ostatnim czasie zdecydowano o nawiązaniu strategicznego partnerstwa z Grupą Orbico. Na mocy umowy warunkowej, zawartej w dniu 23.07.2015 Grupa Orbico kupi 80% udziałów w spółce Distribev. Umowa wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

Zarząd Grupy Żywiec wierzy, że jako inwestor strategiczny Grupa Orbico, jeden z wiodących graczy na rynku usług dystrybucyjnych w Europie, zapewni doświadczenie i wiedzę sprzyjającą dalszemu rozwojowi Distribev. Jednocześnie umożliwi to Grupie Żywiec pełną koncentrację na kluczowych obszarach biznesu.

W nadchodzących miesiącach Grupa Żywiec będzie się skupiać na dalszym budowaniu marek, zapewnianiu atrakcyjnej oferty na sezon i pozostałą część roku, jednocześnie kontynuując poprawę elastyczności i wewnętrznej efektywności.

 

Źródło. Grupa Żywiec

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ