Partner serwisu
23 grudnia 2015

Butelka zwrotna przemówiła do tysięcy Polaków

Kategoria: Z życia branży

Moda na ekożywność, rezygnacja z transportu samochodowego w centrach wielkich miast, segregacja odpadów pokazują, że coraz częściej podejmujemy ekologiczne decyzje w codziennym życiu. Kampania „Weź mnie w obroty” wpisuje się w ten trend.  W ciągu dwóch lat jej trwania , powstały różnorodne materiały edukacyjne w lekkiej i humorystycznej formie.

Butelka zwrotna przemówiła do tysięcy Polaków

Celem kampanii „Weź mnie w obroty” jest zwiększanie świadomości Polaków i zachęcanie konsumentów oraz sprzedawców do przyjęcia przyjaznej dla środowiska postawy wobec szklanych opakowań zwrotnych. Aktualnie w naszym kraju krąży blisko 400 milionów butelek zwrotnych, a każde ponowne jej użycie pomaga dbać o środowisko.

Filmy

Kampanię otworzył w 2014 roku spot internetowy z udziałem ambasadora I edycji akcji – Piotra Roguckiego – aktora, wokalisty zespołu COMA.

W 2015 powstało aż sześć nowych filmów. W pierwszych czterech pt. „Wyzwania butelki zwrotnej” nowy bohater kampanii, Tomek, udowadnia, że zwracając butelki do sklepu,  możemy mieć wpływ na ochronę środowiska.

Z kolei dwie animacje edukacyjne, tłumaczą wpływ butelki zwrotnej na środowisko oraz cykl życia tego opakowania i drogę, jaką musi przejść, rotując w rynku. Wszystkie materiały video kampanii wyświetlono na kanale YouTube już ponad 160 000 razy.

Media społecznościowe

Wokół prowadzonego od dwóch lat profilu kampanii na Facebooku zgromadziło się ponad 4 000 fanów, aktywnie komentujących temat ochrony środowiska.

W tym roku powstał także profil kampanii na Instagramie. W obu serwisach publikowane są komiksy o przygodach butelki zwrotnej, zdjęcia, ciekawostki ekologiczne oraz materiały edukacyjne.

 

Komiks „Butelka zwrotna story”

Do tej pory powstało 48 rysunków na temat bohaterki kampanii, stworzonych przez młodych i nagradzanych artystów - Martę Zabłocką, Dennisa Wojdę, Maćka Łazowskiego i Berenikę Kołomycką. Na zakończenie II edycji „Weź mnie w obroty” została wydana książeczka z wybranymi komiksami akcji, prezentująca również najważniejsze fakty i ciekawostki na temat butelki zwrotnej.

 

Mapa sklepów

Główna platforma komunikacyjna kampanii jest kompendium wiedzy na temat butelki zwrotnej. Najważniejszym elementem strony www jest interaktywna mapa sklepów przyjaznych butelce zwrotnej, które umożliwiają zwrot butelek w ilościach detalicznych bez potrzeby okazywania paragonu. Mapa tworzona jest wspólnie
z konsumentami i sprzedawcami. Do tej pory znalazło się na niej ponad 200 punktów
w całej Polsce. Do sklepów na terenie kraju trafiły również foldery edukacyjne i naklejki na drzwi sklepu, informujące konsumentów o tym, że sklep przyłączył się do akcji.

 

 

Źródło i fot.: Carlsberg Polska

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ