Partner serwisu
14 marca 2017

Pracownicy wstydzili się warzonego tutaj piwa

Kategoria: Z życia branży

– Ręce opadają, jak się na to patrzy. Dziś nie ma żadnej możliwości i nikt w browarze nie wyobraża sobie tego, żeby rozlewać piwo do takich butelek – mówi Wojciech Radomski, dyrektor w Browarze Staropolskim.

Pracownicy wstydzili się warzonego tutaj piwa

 

Postawił pan na biurku coś, co wygląda bardzo dziwnie.

Dość egzotyczne wygląda połączenie plastikowej butelki z tradycyjnym zamknięciem, krachlą. Nie radzę tylko tego otwierać, bo nie wiem, co jest w środku i jak długo już tam jest. Nie mogę odczytać daty przydatności do spożycia. Browar upadł w 2012 r. więc możliwe, że to piwo zostało uwarzone w 2011 r. Ręce opadają, jak się na to patrzy. Obecnie nie ma żadnej możliwości i nikt w browarze nie wyobraża sobie tego, żeby rozlewać piwo do takich butelek.

 

Czy chodziło o obniżenie kosztów?

Oczywiście. Poprzedni właściciele browaru starali się dorównać koncernom i z nimi konkurować. Walka była jednak bardzo nierówna, więc starano się maksymalnie ograniczyć koszty prowadzonej produkcji. W ofercie pojawiły się takie „cuda”, do warzenia których wykorzystywano bardzo słabej jakości składniki. A i metody produkcji również pozostawiały wiele do życzenia.

 

Domyślam się, że nie pomogło to firmie.

Przez takie coś browar stracił wtedy swoją renomę. A przecież jeszcze niecałe 10 lat wcześniej uchodził za jeden z najlepszych, mieliśmy praktycznie dla siebie cały rynek lokalny. Pracownicy wstydzili się piwa, które było tutaj produkowane za czasów wcześniejszych właścicieli. Żeby ugrać cokolwiek na rynku Browar Staropolski swego czasu zaczął produkować nawet napoje gazowane.

 

Rozmawiał Adam Wita

 

To fragment dłuższego materiału, który ukazał się
w numerze 1/2017 kwartalnika "Kierunek Spożywczy"

Cały materiał i galerię zdjęć z browaru znajdziesz TUTAJ.

 

 

W 2014 roku Browar Staropolski został zakupiony przez firmę Dystrybucja Pomorze. Nowi właściciele postawili sobie za cel przywrócenie dawnej świetności zakładu i jakości produkowanych tam piw. Wyzwaniem jest też odbudowanie renomy na rynku lokalnym. Obszerny materiał z wizyty w Browarze Staropolskim został opublikowany w numerze 1/2017 kwartalnika "Kierunek Spożywczy".

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ