Złoto Polskie stawia na produkty eko
Wartość rynku ekologicznego w Polsce stale rośnie. Produkty określane mianem „zdrowa żywność”, organiczne, bio oraz eko są dziś dostępne niemal w każdym sklepie spożywczym czy supermarkecie. Wraz z tym trendem idzie firma Złoto Polskie, której flagową marką jest Olandia, producent olejów tłoczonych na zimno. Firma dynamicznie rozwija się - w 2017 roku urosła o ok. 40%.

W 2017 roku największym zainteresowaniem konsumentów cieszył się ekologiczny olej lniany – produkt o najwyższej zawartości kwasów tłuszczowych Omega 3. To pokazuje tendencję, w której konsument przestaje kierować się tylko ceną produktu. Liczą się dla niego takie wartości jak ekologia, zdrowie, natura - komentuje Adam Wolniak.
Chcemy wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom. Już dziś produkty ekologiczne stanowią 70% naszej oferty i zakładamy, że proporcja ta będzie wzrastać na korzyść rynku ekologicznego – dodaje Adam Wolniak.
Ponadto w 2017 roku świetnie sprzedawał się olej konopny, w tym konwencjonalny oraz ekologiczny. To z kolei przełożyło się na wzrost rzędu 40% rok do roku.
Sieci handlowe nieustannie pracują nad półkami żywności z certyfikatem bio. Ekologiczne oleje Olandia są dziś dostępne m.in. w takich sieciach jak: Kaufland, Społem, Piotr i Paweł, E Leclerc czy Organic Farma Zdrowia.
W 2018 roku chcemy rozwinąć eksport i wszystko wskazuje na to, że do połowy roku zrealizujemy nasz cel. Inwestujemy w nowe maszyny oraz nieustannie pracujemy nad podwyższaniem jakości naszych produktów. Naszym wyzwaniem jest dopasowanie linii produkcyjnej tak, aby sprostać największym kontrahentom oraz rynkowi komercyjnemu – opowiada Adam Wolniak
Komentarze