Partner serwisu

Pierwsze półrocze Grupy Żywiec

Kategoria: Z życia branży

Grupa Kapitałowa Grupa Żywiec S.A. opublikowała na GPW śródroczny raport finansowy. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1,69 mld zł, a skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej – 117 mln zł. Nastąpił też wzrost eksportu o 12 proc. w stosunku do pierwszej połowy 2012 r.

Pierwsze półrocze Grupy Żywiec

W pierwszym półroczu 2013 r. skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Grupa Żywiec S.A. przekroczyły 1 686 mln zł, a skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wyniósł 117 mln zł. Poziom wypracowanego skonsolidowanego zysku z działalności operacyjnej był taki sam, jak w pierwszym półroczu 2012 r., pomimo niekorzystnej pogody – szczególnie w pierwszym kwartale roku – i utrzymującej się trudnej sytuacji ekonomicznej, skutkującej spadkiem siły nabywczej konsumentów.
– Biorąc pod uwagę trudną sytuację rynkową i makroekonomiczną, a także niekorzystną pogodę w pierwszym kwartale tego roku, wyniki finansowe Grupy Żywiec w pierwszej połowie 2013 r. są satysfakcjonujące. Dobrze sobie radzą nasze kluczowe marki – Żywiec, Warka i Tatra, które zwiększyły swój udział w rynku. Rosnącą popularnością cieszą się też piwa specjalne Grupy Żywiec, m.in. pszeniczny Paulaner i Warka Radler, dostępna w smakach cytrynowym i jabłkowym, która jest najlepiej sprzedającym się piwem w tym segmencie w Polsce – mówi Xavier Belison, Prezes Zarządu Grupy Żywiec. 

Wzrosła również sprzedaż piw Grupy Żywiec za granicą. Po 15 proc. wzroście w 2012 r., w pierwszej połowie 2013 r. eksport wzrósł o kolejne 12 proc. Grupie Żywiec udało się także zdobyć nowe rynki zbytu, takie jak Korea Południowa, Tajwan, Szanghaj, a także Irak i Chiny.
– Rok 2013 nie będzie łatwy dla branży piwowarskiej ze względu na m.in. późne rozpoczęcie sezonu w wyniku długiej zimy, brak masowych imprez sportowych o skali Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej i utrzymującą się trudną sytuację gospodarczą. Wprawdzie ekonomiści wróżą jej lekką poprawę, ale jej pierwsze oznaki raczej nie wpłyną na wyniki branży w tym roku, dla której szczyt sezonu to okres letni. W drugiej połowie roku Grupa Żywiec będzie nadal koncentrować się na wzmacnianiu kluczowych marek, poprawie efektywności w firmie oraz dostosowywaniu oferty do potrzeb klienta i konsumenta – dodaje Xavier Belison.


Żródło: Grupa Żywiec

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ