Słodki wegański biznes. Rozmowa z Iwoną Kasica, właścicielką spółki Me Gusto
KS: Wasze osiągnięcia to....?
IK: Na pewno to, że stworzyliśmy słodycze, o niespotykanym dotąd składzie, które pokochali konsumenci nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Jesteśmy już w wielu krajach z marką Super Fudgio – naszą drugą marką dedykowana na eksport, która powoli będzie zastępowała naszą krówkę, bo ujednolicamy dystrybucję światową z polską. W dużej mierze podyktowana została ona tym, że słodycze Super Fudgio już niebawem pojawią się na półkach w największych sieciach supermarketów w Wielkiej Brytanii, jakim jest ASDA. To druga po Tesco sieć sklepów w Stanach Zjednoczonych i największa sieć Wal Martu, który jest jej właścicielem. Stąd ta zmiana.
KS: Jakie plany na przyszłość?
IK: Nowości i nowości oraz nowe kategorie. Pracujemy nad wspomnianą wyżej linią bez cukru. Jej receptury będą o tyle unikalne, że przede wszystkim będzie ona certyfikowana ekologicznie. Będą wśród niej również produkty bez mleka, ale i bez glutenu. Mamy nadzieję, że ucieszy to wegan, jak i osoby z nietolerancjami pokarmowymi. Ekologiczny słodzik ma mniej kalorii, nie rozwija bakterii na płytce zębowej i ma wiele innych zalet. Powiem szczerze, że jestem dumna z tej linii, bo będzie naprawdę czymś unikalnym. Naszą kolejną nowością będą poduszeczki śniadaniowe, bez glutenu i z bezmlecznym nadzieniem. Warto zaznaczyć, że to kolejny wyjątkowy produkt – bo takiego wariantu jak dotąd na rynku nie było. Poza tym będą bakalie z wegańskimi polewami i żelki na pektynie w wielu smakach. Będzie w czym wybierać.
KS: Jesteście na rynku od niedawna, a już zyskaliście ogromną popularność. Gdzie można znaleźć Wasze produkty?
IK: W Polsce głównie w sieci Rossmann, Carrefour (duże sklepy), Auchan, Żabka, Netto, stacje paliw Schell, Empik, Baltona, niedługo już w sieci Leclerc i w sklepach ekologicznych (min. Organic Farma i sklepach niezrzeszonych).
KS: Czy wegańskie słodycze to kierunek, w którym będzie zmierzał "słodki biznes"?
IK: Patrząc na wzrost świadomości i ogólnoświatowy trend, zdecydowanie tak. Nietolerancje pokarmowe, zdrowy tryb życia, negatywny wpływ na środowisko produkcji mięsa, na pewno wpłyną na nasze decyzje zakupowe i przełożą się na wiele branż. Nasza z pewnością będzie jedną z nich.
***
Iwona Kasica - kreatorka wielu marek dostępnych w rynku FMCG. Swoją karierę zaczęła ponad 20 lat temu wykreowaniem i wdrożeniem marki Saponaria – kosmetyków naturalnych dostępnych we własnej sieci sklepów. Projekt opisywany był przez wszystkie media jako polski Body Shop – sklep z kosmetykami opartymi o naturalne składniki. Drugim projektem była marka Natura Officinalis – kosmetyki naturalne dystrybuowane przez sieć Rossmann. Najbardziej jednak znanym projektem z portfolio pomysłodawczyni jest projekt pod nazwą Pachną ca Szafa – produkty zapachowe do domu dostępne w większości sieci handlowych. Pomysłodawczyni pełniła rolę Członka, następnie Prezesa Zarządu przez ponad 8 lat. Obecnie w spółce Me gusto, której jest właścicielką, rozwija markę certyfikowanych ekologicznie słodyczy pod nazwą Super Krówka i Super Fudgio na rynki zagraniczne. Marka pomimo krótkiego czasu na rynku (od maja 2016r) jest dostępna już wielu sieciach handlowych w Polsce i za granicą oraz otrzymała wszystkie najbardziej prestiżowe nagrody jakościowe. Unikalność brandu potwierdza uzyskany patent na recepturę produktów z portfolio Me gusto. Dodatkowo – pomysłodawczyni wielu produktów marki własnej dla znanych sieci handlowych typu Biedronka, Auchan oraz Tchibo. Prywatnie – mama ośmiolatka, któremu dedykowała ostatni swój projekt – ekologicznych, wegańskich słodyczy. Absolwentka psychologii, z zamiłowania jednak kreator i marketingowiec. Jej hobby to sztuka i podróże.
Komentarze