Partner serwisu
29 lipca 2022

Henkell Freixenet Polska: umacniamy pozycję lidera w kategorii „prosecco”

Kategoria: Aktualności

Jest niezwykle orzeźwiające, cudownie owocowe, pasuje niemal do wszystkiego. To też znakomita baza do wielu modnych drinków. Prosecco, bo o nim mowa, to wino, na punkcie którego świat dosłownie oszalał. Polscy konsumenci także. Dość powiedzieć, że lider na rynku polskim – Mionetto Prosecco – rośnie trzy razy szybciej niż cały segment prosecco. To niezbędna pozycja na każdej, zwłaszcza wakacyjnej, sklepowej półce.

Henkell Freixenet Polska:  umacniamy pozycję lidera w kategorii „prosecco”

Lider kategorii

Prosecco to kluczowy produkt całej kategorii win musujących. Widać to od kilku lat – to włoskie bąbelki królują w kartach win w restauracjach i pubach na całym świecie. Według danych firmy NielsenIQ, w ciągu ostatnich 12 miesięcy (do końca kwietnia), Polacy wydali na wina musujące ponad 688 mln zł, co oznacza ponad 13-procentowy wzrost rok do roku. Ilościowo rynek urósł o 6,3 proc. Największy wpływ na wynik, z 43- procentową wartością sprzedaży, miało właśnie prosecco. Rynek ten rośnie niemal 18 procent rok do roku. Numerem „1” jeśli chodzi o sprzedaż, jest w Polsce Mionetto Prosecco – rośnie trzy razy szybciej niż cała kategoria prosecco.[1]

-  W tym roku, mimo ekonomicznych zawirowań, sprzedaż naszego Mionetto przybiera na sile – potwierdza Joanna Semczuk, Dyrektor ds. Handlu i Logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska. - W tym segmencie byliśmy prekursorami na polskim rynku . To marka Mionetto, jako pierwsza, pokazała Polakom zupełnie nowy styl picia prosecco. Okazało się, że to nie tylko lampka bąbelków na sylwestra. To włoski styl życia dostępny dla każdego, o każdej porze roku – mówi Joanna Semczuk.

Letnie orzeźwienie

Mionetto Prosecco  pochodzi z włoskiego regionu Treviso, wytwarzane jest nieprzerwanie od 1887 roku. - Charakteryzuje się niezwykle wyrazistym, owocowo – kwiatowym aromatem z orzeźwiającą świeżością dojrzałego jabłka odmiany golden, a także nutą lukrecji oraz akacji – mówi Tomasz Potrzebowski, ekspert rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska. -  To wino praktycznie na każdą okazję. Idealne do owoców morza, ryb, drobiu czy deserów. Doskonałe w roli aperitifu.

Ale to też baza dla wielu popularnych drinków i  koktajli, które bez problemu można przygotować w domowych warunkach. Trend miksologii barmańskiej bardzo mocno wpłynął na tę kategorię.

 - Ulubione wino musujące można  zaserwować w formie stylowego koktajlu.  Zachęcam do takich eksperymentów zwłaszcza w wakacje! Szczególnej uwadze polecam połączenie prosecco ze świeżym sokiem pomarańczowym czyli Mimozę  lub z musem brzoskwiniowym – to z kolei Bellini. Niezwykle ciekawy i wyjątkowo pyszny jest również koktajl o nazwie Hugo, będący połączeniem prosecco, syropu z kwiatów czarnego bzu, wody, limonki i liści mięty – mówi Tomasz Potrzebowski.

Na sklepowej półce

Linia Mionetto Prosecco składa się z kilku formatów – w sprzedaży dostępne są butelki pojemnościach  0,2 l, 0,375 l, 0,75 l  oraz 1,5 l. Na sklepowych półkach – oprócz klasycznego - można znaleźć także Mionetto w wersji rosé,  biologico oraz 0 %.

Mionetto Prosecco to laureat tegorocznej  edycji konkursu Złoty Paragon – Nagrody Kupców Polskich w kategorii „wina musujące i szampany”. Jak podano w uzasadnieniu – to jeden z tych produktów, który w ostatnim roku „kształtował polski handel detaliczny."

 

 

[1] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food) Sprzedaż ilościowa MAT APRIL 2022 w kategorii: Wina musujące segment: Prosecco

Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ