Zupy z uratowanymi warzywami
Marka WINIARY wprowadza limitowaną edycję znanych i lubianych zup z portfolio WINIARY: w Krupniku, Barszczu Czerwonym i Jarzynowej w nowej odsłonie - z uratowanymi warzywami. W ten sposób ratuje niedoskonałe warzywa, które cechuje nietypowa wielkość, kształt czy drobne przebarwienia na skórce. Światowy Dzień Żywności, który obchodziliśmy w niedzielę to doskonały powód, by przypomnieć o problemie marnowania żywności w Polsce.
Prawie pięć milionów ton marnowanej żywności
16 października obchodzimy Światowy Dzień Żywności ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) już ponad 40 lat temu. Celem jest zwrócenie uwagi opinii publicznej oraz konsumentów na globalne problemy żywieniowe, w tym na problem marnowania żywności, z którym walkę podejmuje marka WINIARY. A jest o co walczyć – wyniki ostatnich badań PROM, wskazują, iż w Polsce rokrocznie marnuje się prawie pięć milionów ton żywności.[1]
Marka WINIARY ratuje warzywa
W ramach misji „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”, marka WINIARY wspiera konsumentów w ograniczaniu marnowania żywności – i to na wiele różnych sposobów. Przede wszystkim dostarcza kulinarnych inspiracji w postaci prostych przepisów na wykorzystanie produktów, które są dostępne w każdym domu. Pomaga w planowaniu posiłków, edukuje i kształtuje dobre nawyki, a także otwiera jadłodzielnie w całej Polsce.
Warzywa o nietypowym kształcie i wielkości
W najnowszej kampanii WINIARY promują wykorzystywanie warzyw takich, jakie stworzyła natura – o nietypowej wielkości czy niestandardowych kształtach. Z reguły, nie trafiają one do produkcji żywności mimo, tego że ich wartości odżywcze i smak nie odbiegają od tych o regularnym wyglądzie. Limitowana edycja zup WINIARY to tym samym doskonały sposób na ograniczenie zjawiska, jakim jest marnowanie żywności. W każdym z produktów WINIARY zawarły jedną grupę uratowanych warzyw: w Krupniku są to wszystkie marchewki, w Barszczu Czerwonym – buraki, a w Jarzynowej – selery.
Zupy z Uratowanymi Warzywami
Za strategię i kreację digitalowej kampanii limitowanej edycji Zup z Uratowanymi Warzywami odpowiada agencja Publicis Poland należąca do struktur Publicis Worldwide. Formaty 15’’ w social mediach pojawią się na YouTube, Facebooku i Instagramie, a 6’’ wykorzystane zostaną w kampanii display. Za produkcję odpowiada Bites Studio, post-produkcję Orka, a planowanie i zakup mediów było po stronie domu mediowego Thrive. Program „Pomagamy w Gotowaniu i Niemarnowaniu” WINIARY będzie rozwijany w kolejnych latach.
-----------------------------------------------
[1] Źródło: Nie marnujmy. Perspektywy zapobiegania marnotrawstwu żywności w Polsce do 2030 roku. Raport z badań, Warszawa 2021; PROM, FPBŻ, NCBR.
Komentarze