Partner serwisu
04 listopada 2022

Marketing restauracji – dlaczego warto go prowadzić?

Kategoria: Aktualności

Marketing w gastronomii to zespół działań reklamowych, które służą promocji i zwiększeniu zysków restauracji. Jakie są rodzaje marketingu dla restauracji i które z nich warto wybrać, chcąc wypromować lokal?

Marketing restauracji – dlaczego warto go prowadzić?

 

Jak prowadzić marketing dla gastronomii?
Działania związane z marketingiem dla gastronomii można podzielić na dwa etapy – przed i po otwarciu lokalu. Na pierwszy z nich składać się mogą istotne zabiegi, takie jak: stworzenie logo firmowego, spójnej identyfikacji wizualnej, założenie strony internetowej i profili na mediach społecznościowych. Po otwarciu restauracji można już przejść do szerzej zakrojonych działań reklamowych, zaczynając od wyboru kanałów i mediów, za pośrednictwem których będziemy komunikować się z potencjalnymi klientami. Należy rozważyć nie tylko przeprowadzenie kampanii w Internecie. Warto również zdecydować się na bardziej tradycyjne metody (np. rozdawanie ulotek).


Chcąc przeprowadzić skuteczne działania marketingowe dla gastronomii, warto skorzystać z usług profesjonalistów. Restaumatic specjalizuje się w kompleksowych usługach cyfrowych dla restauracji. Firma wspiera restauratorów na różnorodnych płaszczyznach, związanych z prowadzeniem lokalu gastronomicznego. Oferuje m.in. system zamówień online dla restauracji, zautomatyzowane narzędzia marketingowe (np. moduł SMS) oraz przygotowanie funkcjonalnych stron internetowych.


Skuteczne działania marketingowe. Wybierz najlepsze dla swojej restauracji
Dobór konkretnych działań marketingu dla restauracji zależy od specyfiki lokalu i profilu grupy odbiorczej, do której chce się trafić. Nie wszystkie zabiegi marketingu gastronomicznego sprawdzą się w przypadku każdej restauracji. I tak np. prowadząc niewielki rodzinny lokal, warto postawić na działania zakrojone na mniejszą skalę – odpowiednie prowadzenie profili społecznościowych czy przeprowadzenie mini kampanii w Internecie (Google, Facebook) powinny wystarczyć.


Jak wypromować swoją restaurację? Działania marketingowe
Wśród działań marketingu gastronomicznego znajdują się elementy reklamy tradycyjnej i internetowej. Do pierwszej grupy zaliczyć można ulotki, banery, billboardy czy plakaty. Natomiast w skład działań internetowego marketingu w branży gastronomicznej wchodzą: budowa funkcjonalnej strony internetowej, działania SEO, publikacje artykułów sponsorowanych, umiejętne prowadzenie profili w social mediach czy kampanie na Facebooku i Google Ads. Warto podjąć niektóre z tych działań, ponieważ mogą mieć wymierne skutki dla restauracji, przynosząc jej dodatkowe dochody i rozpoznawalność na rynku.


Przeczytaj więcej: https://www.restaumatic.com/blog/marketing-w-gastronomii/

 

źródło: informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ