Partner serwisu
16 listopada 2022

Aż 75 proc. konsumentów uważa, że świeża i zdrowa żywność posiada właściwości terapeutyczne

Kategoria: Aktualności

Dane o zdrowiu w zamian za wiedzę

Firmy, które mogą pomóc konsumentom w poszerzeniu ich wiedzy na temat zależności między świeżą żywnością a jej wpływem na zdrowie, mają szansę zdobyć przewagę konkurencyjną i przekonać do siebie klientów innymi czynnikami niż tylko cena.
Jak wynika z analizy Deloitte, ponad połowa badanych jest skłonna dzielić się swoimi danymi oraz zaufać właścicielowi sklepu z żywnością, by w zamian otrzymywać indywidualne zalecenia dotyczące konkretnych produktów spożywczych. Ponadto 42 proc. konsumentów deklaruje chęć udostępniania informacji medycznych na swój temat w celu otrzymania bardziej spersonalizowanych rekomendacji w zakresie odżywiania.


Najbardziej skłonne do takiego zachowania są osoby młode oraz w średnim wieku, które zamieszkują duże miasta. Do tej grupy zaliczają się także klienci, którzy są gotowi zapłacić więcej za produkt spożywczy, traktując go jako wsparcie w utrzymaniu dobrego stanu zdrowia. Co ciekawe, chętni do dzielenia się swoimi danymi są także ci, którzy kupują roślinne alternatywy dla produktów zwierzęcych.


– Podobne zjawisko dostrzegamy od czasów pandemii w opiece medycznej. W tym sektorze pacjenci coraz częściej są gotowi udostępniać swoje informacje medyczne w zamian za bardziej skuteczne i zindywidualizowane leczenie. Jak pokazuje nasz raport, przemysł spożywczy oraz sieci handlowe, po spełnieniu szeregu warunków prawnych, w tym z zakresu cyberbezpieczeństwa, są kolejnymi, które mogą wykorzystać ten trend – przekonuje Jakub Misiak, partner associate w Deloitte Legal.

Badanie zostało wykonane w USA. Wzięło w nim udział ponad 2 tys. respondentów w wieku 18-70 lat. Pełny raport do pobrania znajduje się tutaj.

 

źródło: informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ