Aż 75 proc. konsumentów uważa, że świeża i zdrowa żywność posiada właściwości terapeutyczne
Dane o zdrowiu w zamian za wiedzę
Firmy, które mogą pomóc konsumentom w poszerzeniu ich wiedzy na temat zależności między świeżą żywnością a jej wpływem na zdrowie, mają szansę zdobyć przewagę konkurencyjną i przekonać do siebie klientów innymi czynnikami niż tylko cena.
Jak wynika z analizy Deloitte, ponad połowa badanych jest skłonna dzielić się swoimi danymi oraz zaufać właścicielowi sklepu z żywnością, by w zamian otrzymywać indywidualne zalecenia dotyczące konkretnych produktów spożywczych. Ponadto 42 proc. konsumentów deklaruje chęć udostępniania informacji medycznych na swój temat w celu otrzymania bardziej spersonalizowanych rekomendacji w zakresie odżywiania.
Najbardziej skłonne do takiego zachowania są osoby młode oraz w średnim wieku, które zamieszkują duże miasta. Do tej grupy zaliczają się także klienci, którzy są gotowi zapłacić więcej za produkt spożywczy, traktując go jako wsparcie w utrzymaniu dobrego stanu zdrowia. Co ciekawe, chętni do dzielenia się swoimi danymi są także ci, którzy kupują roślinne alternatywy dla produktów zwierzęcych.
– Podobne zjawisko dostrzegamy od czasów pandemii w opiece medycznej. W tym sektorze pacjenci coraz częściej są gotowi udostępniać swoje informacje medyczne w zamian za bardziej skuteczne i zindywidualizowane leczenie. Jak pokazuje nasz raport, przemysł spożywczy oraz sieci handlowe, po spełnieniu szeregu warunków prawnych, w tym z zakresu cyberbezpieczeństwa, są kolejnymi, które mogą wykorzystać ten trend – przekonuje Jakub Misiak, partner associate w Deloitte Legal.
Badanie zostało wykonane w USA. Wzięło w nim udział ponad 2 tys. respondentów w wieku 18-70 lat. Pełny raport do pobrania znajduje się tutaj.
Komentarze