Partner serwisu
17 czerwca 2025

Tchibo podsumowuje pierwszy rok działania Tchibo Coffee Program. Producent kontynuuje realizację ambitnego celu

Kategoria: Aktualności


Warszawa, 16 czerwca 2025 – Tchibo podsumowuje pierwszy rok działania autorskiego programu Tchibo Coffee Program, w ramach którego wspiera współpracujących plantatorów z różnych stron świata. Firma wychodzi naprzeciw realnym potrzebom rolników, jednocześnie dążąc do realizacji ambitnego celu: do końca 2027 roku wszystkie kawy marki mają pochodzić ze zrównoważonych źródeł. 
 

Tchibo podsumowuje pierwszy rok działania Tchibo Coffee Program. Producent kontynuuje realizację ambitnego celu

Tchibo od ponad 20 lat podejmuje wysiłki prowadzące do bardziej zrównoważonej i społecznie odpowiedzialnej produkcji kawy. Wyrazem zaangażowania w społeczną odpowiedzialność biznesu był chociażby skierowany do plantatorów program edukacyjny Tchibo Joint Forces. Firma aktywnie od lat działa też w ramach stowarzyszeń i inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju sektora kawy, korzystając z szerokich możliwości, jakie daje kooperacja biznesu i nauki. Lata doświadczeń pozwoliły wyciągnąć konkretne konkluzje.

– Doszliśmy do wniosku, że najbardzej efektywne są programy szyte na miarę. Tak narodziła się idea Tchibo Coffee Program, w ramach którego wspieramy wszystkich naszych plantatorów, ale konkretne aktywności dobieramy stricte do ich potrzeb, tak by jak najbardziej wymiernie adresować wyzwania społeczności lokalnych – mówi Paulina Iwaszko, PR, CSR and Corporate Communication Manager w Tchibo Warszawa. 

 

Współpraca kluczem do sukcesu

Na początku 2024 roku firma Tchibo ogłosiła ambitny plan – do końca 2027 r. oferowana przez nią kawa będzie pozyskiwana wyłącznie w sposób odpowiedzialny. Oznacza to, że każde ziarno – niezależnie od tego, czy znajdzie się w portfolio marki ekonomicznej, mainstream czy premium, w kawie ziarnistej, mielonej czy instant – pochodzić będzie ze zrównoważonej uprawy. 

Firma zdaje sobie sprawę, że nie każdy region świata, w którym uprawiane są kawowce, zmaga się z tymi samymi wyzwaniami, dlatego plan działania na poszczególnych obszarach powstaje na drodze dialogu m.in. z: plantatorami, społecznościami lokalnymi i organizacjami pozarządowymi.

– Tchibo Coffee Program to inicjatywa globalna wdrażana lokalnie. Nasza szyta na miarę odpowiedź na potrzeby współpracujących z nami plantatorów kawy i ich rodzin, ale także konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na pochodzenie surowca. Przez ostatni rok współpracowaliśmy z organizacją non-profit Enveritas, która działa na rzecz pozytywnej transformacji sektora kawowego, w tym zwiększenia jego przejrzystości. Każdego roku odwiedzają ponad 10 tysięcy małych gospodarstw na całym świecie, aby zrozumieć ich praktyki społeczne, ekonomiczne i środowiskowe, dzięki czemu doskonale potrafią odczytać lokalne potrzeby rolników, a my – odpowiedzieć na nie naszymi działaniami w ramach Tchibo Coffee Program – wyjaśnia Paulina Iwaszko. 

Efekty? W 13 000 gospodarstw z 9 krajów (m.in. Brazylia, Wietnam, Tanzania czy Honduras) poziom pozyskiwania kawy ze zrównoważonych źródeł wynosi obecnie 20 proc.

– Choć wszystkie regiony łączy jedno – produkcja wysokiej jakości ziaren kawowca, to potrzeby lokalnych plantatorów różnią się diametralnie. Uważnie słuchamy naszych dostawców i bazując na ponad 20-letnim doświadczeniu oraz zbudowanych z nimi relacjach, doskonale wiemy, z jakimi wyzwaniami borykają się na co dzień. W Brazylii kluczowym wyzwaniem są zmiany klimatyczne, lecz w Wietnamie jest to powszechne stosowanie chemikaliów. W Hondurasie i Gwatemali rynek kawy mierzy się z problemem zatrudniania nieletnich, a w tanzańskiej rzeczywistości istnieje potrzeba aktywizacji zawodowej kobiet. Wiedząc o tym podejmujemy celowane działania – podsumowuje Paulina Iwaszko. 

W drodze do realizacji ambitnego celu

Docelowo Tchibo Coffee Program ma objąć wszystkich 75 000 plantatorów, z którymi współpracuje firma. Wyzwanie jest niemałe. By mu sprostać, nieustannie prowadzone są szczegółowe analizy i rozmowy, które pozwalają na bieżąco reagować na potrzeby lokalnych społeczności. Dzięki temu podejmowane inicjatywy stanowią odpowiedź na faktycznie problemy. 

Aby uzyskać satysfakcjonujące wyniki i stać się przedsiębiorstwem w 100% zrównoważonym, co jest jednym z celów Tchibo, konieczne jest podejmowanie działań w całym łańcuchu wartości. Tchibo Coffee Program to kolejny wyraz tego, że działania z zakresu zrównoważonego rozwoju pozostają wysoko na agendzie organizacji. 
 

źródło: informacja prasowa
fot. informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ