Partner serwisu
13 kwietnia 2016

Maspex finalizuje połączenie z częścią marek Agros Novy

Kategoria: Przetwórstwo i napoje

Maspex, właściciel marek Tymbark i Kubuś, dokonał największej w historii akwizycji w Rumunii, która jest drugim po Polsce największym rynkiem dla grupy. Jednocześnie wadowicka spółka finalizuje przejęcie części marek Agros Novy zakupionych w połowie ubiegłego roku. Jeden z największych koncernów spożywczych w Polsce zapowiada też rozszerzenie działalności w Europie Środkowo-Wschodniej.

Maspex finalizuje połączenie z częścią marek Agros Novy

Etap łączenia trwa
– Jesteśmy jeszcze na etapie łączenia z Agros Novą. Rozpoczęliśmy proces pełnej integracji na przełomie października i listopada. Cały czas jeszcze jest to dla nas wyzwanie, aczkolwiek już dużo bardziej uporządkowane niż na początku tej drogi – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu Wadowice.

18. przejęcie w historii koncernu
Latem ubiegłego roku Maspex zakupił od Agros Novy dwa zakłady produkcyjne (w Łowiczu i Wąsoszu) oraz marki soków i przetworów owocowo-warzywnych Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, Fruktus, Tarczyn i DrWitt. Pod koniec marca tego roku poinformował o przejęciu 100 proc. rumuńskiego producenta wody Rio Bucovina. Było to 18. przejęcie w historii koncernu, z czego 10. za granicą.

Cel: rynki Europy Środkowej
– Z punktu widzenia naszej obecności zewnętrznej jest ona stabilna. Rynki Europy Środkowej to jest główny obszar naszego zainteresowania. Oczywiście rośnie liczba krajów, do których wysyłamy nasz produkt, ale trudno chwalić się ekstensywnym rozwojem sprzedaży, bo on jest wpisany w nasz dobry, profesjonalny sposób prowadzenia biznesu. Natomiast nacisk kładziemy na Europę Środkową i Wschodnią, Polskę i nasze najbliższe otoczenie.

Wysyła produkty na inne kontynenty
W 2014 roku Grupa Maspex Wadowice znalazła się na ósmym miejscu w przygotowanym przez Portal Spożywczy i Bisnode Polska rankingu największych spożywczych firm w Polsce z przychodami rzędu 3,3 mld zł rocznie. Mimo skoncentrowania na Europie Środkowo-Wschodniej firma wysyła swoje produkty także na inne kontynenty.

– Ostatnio przeglądałem sprawozdania działu eksportu. Były tam Malediwy, Seszele i Malezja. Trzeba to oczywiście odpowiednio skalować. Nie nazywamy naszej obecności w tamtych miejscach czymś szczególnym. To jest po prostu działalność eksportowa bazowana na wysyłce towaru do dystrybutora, a nie nasza obecność instytucjonalna na tych rynkach.

Będą kolejne nowości?
Jak przypomina Pawiński, spółka wprowadziła w ostatnim czasie nowy produkt pod marką Kubuś: ciasteczka Co Nieco. Dodaje, że firma nie wyklucza kolejnych nowości w najbliższym czasie.

– Wprowadziliśmy ostatnio na rynek polski ciastka Kubusia, pod brandem Kubuś. Dla nas takie wejście w nową kategorię to bardzo duża zmiana i duże wyzwanie. To dwa miesiące naszych ciekawych nowych doznań i cały czas nauki – podkreśla prezes Grupy Maspex.

źródło: newseria.pl

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ