Kampania "Bądź mądry" wróciła
Ruszyła czwarta edycja kampanii "Bądź mądry", którą organizuje Kompania Piwowarska. Jej celem jest promocja odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.
Obecna odsłona jest powrotem do pierwotnej formuły akcji. Bierze w niej udział dziewięcioro blogerów, ponownie dostępne są koszulki z napisami: "Jestem mądra i to mi nie ciąży", "Jestem mądry(a) i dobrze się prowadzę" oraz "Jestem mądry(a), trzeźwy i przystojny/Jestem mądra, trzeźwa i seksowna". Powstały też materiały video. Kampania wystartowała 9 września.
Data nie jest przypadkowa - premiera przypadła na Światowy Dzień FAS (dzień świadomości). Edukacja na temat konieczności zrezygnowania z alkoholu w ciąży stanowi bardzo ważny element kampanii. Tę postawę propagują blogerki parentingowe: Ania Stożek (Mamoholiczka), Wiola Galla (Mama Bloguje) i Marta Andreasik (Mama Subiektywnie). Do bycia odpowiedzialnym kierowcą zachęcają Karolina Kaliś (DwaPlusCztery), Marcin Perfuński (Supertata.tv) oraz Marcin Kuc (Jaja w kuchni). Natomiast Paulina Hofman (Smakowity kąsek), Agata Chmielewska (Eksperymentalnie.com) i Alicja Wegner (Mamala) przypominają, że alkohol jest tylko dla pełnoletnich i że powinni oni zachować umiar w konsumpcji.
Nasze doświadczenia z ubiegłego roku pokazały, że komunikowanie poważnych tematów w lekki, nieco zabawny, oryginalny sposób to doskonały pomysł. W "Bądź mądry" mamy i pozytywny przekaz, z którym łatwo się identyfikować, i możliwość zamanifestowania odpowiedzialnej postawy poprzez fajną koszulkę i wreszcie wsparcie, jakiego udzielili nam cieszący się autorytetem blogerzy. Dzięki temu ta kampania naprawdę działa i edukuje, znacznie skuteczniej niż straszenie konsekwencjami i nudne moralizowanie - mówi Joanna Kwiatkowska, kierownik ds. komunikacji w Kompanii Piwowarskiej.
Nowa seria filmów także spotkała się z ciepłym przyjęciem i zebrała wiele przychylnych komentarzy. Podczas pierwszego tygodnia obejrzano je już niemal 200 tysięcy razy.
Komentarze