Partner serwisu
19 stycznia 2018

Coca-Cola ogłasza nowy globalny plan – świat bez odpadów

Kategoria: Aktualności

Coca-Cola zadeklarowała fundamentalną zmianę swojego podejścia do opakowań. Jej ambicją jest, aby do 2030 roku uzyskać 100% zbiórki i recyklingu tylu opakowań, ile trafia od firmy na rynek.

Coca-Cola ogłasza nowy globalny plan – świat bez odpadów

Zamiar ten stanowi oś nowej wizji firmy w zakresie opakowań „World Without Waste”. Świat bez Odpadów to dążenie, które firmy systemu Coca-Cola pragną realizować dzięki wieloletniej inwestycji, której skutkiem będzie stworzenie opakowań w 100% nadających się do recyklingu. Pierwszy krok to świadomość, że opakowania żywności oraz napojów są istotnym elementem współczesnego świata, ale pozostaje jeszcze wiele do zrobienia, aby zmniejszyć ilość odpadów opakowaniowych na naszej planecie.

- Świat ma problem z odpadami opakowaniowymi i, podobnie jak wszystkie firmy, czujemy się odpowiedzialni, żeby pomóc w rozwiązaniu tego problemu - mówi James Quincey, prezes i dyrektor generalny The Coca-Cola Company. Poprzez strategię „World Without Waste” inwestujemy w naszą planetę i nasze opakowania, aby problem odpadów stał się przeszłością - dodał Quincey.

The Coca-Cola Company i partnerzy – rozlewcy – wspólnie chcą realizować wiele kluczowych celów:

  • Inwestycje w planetę: do 2030 roku będziemy starali się zebrać i poddać recyklingowi tyle opakowań, ile trafia od firmy na rynek, tak aby dać im więcej niż jedno życie. W tym celu firma chce przeznaczyć swój budżet marketingowy na działania, które mają uświadamiać co, jak i gdzie przeznaczać do recyklingu. Coca-Cola będzie promować zbiórkę opakowań w całej branży, włącznie z butelkami oraz puszkami innych firm. System firm Coca-Cola będzie współpracował z lokalnymi społecznościami, partnerami branżowymi, klientami oraz konsumentami, aby pomóc w rozwiązywaniu takich problemów jak odpady opakowaniowe oraz zanieczyszczenie mórz.
  • Inwestycje w opakowania: aby osiągnąć zamierzenia, Coca-Cola kontynuuje działania zmierzające do tego, żeby na całym świecie wszystkie jej opakowania w 100% nadawały się do recyklingu. Firma produkuje lepsze butelki, zarówno poprzez użycie bardziej przetwarzalnego materiału jakim jest żywica roślinna, jak i poprzez zmniejszenie wagi plastiku w każdym opakowaniu. Do 2030 roku firmy systemu Coca-Cola zamierzają wytwarzać butelki z materiałów pochodzących średnio w 50% z recyklingu. Celem jest ustanowienie nowego światowego standardu pakowania napojów. Już obecnie większość opakowań firmy nadaje się do recyklingu.

Wizja „Świat bez Odpadów” to również kolejny krok w ciągłym dążeniu firmy do zrównoważonego rozwoju i budowania sukcesu opartego na efektywnym uzupełnianiu wody wykorzystywanej przy końcowym etapie produkcji napojów. Firma osiągnęła i przekroczyła ten cel w 2015 r., czyli pięć lat wcześniej niż zakładano. Działania te wpisują się w kompleksową strategię, dzięki której firma staje się wszechstronnym producentem napojów z wizją odpowiedzialnego biznesu.

Butelki i puszki nie powinny szkodzić naszej planecie. Świat wolny od odpadów jest możliwy - mówi Quincey. Firmy takie jak nasza muszą być liderami. Konsumenci na całym świecie dbają o planetę i chcą, aby firmy podejmowały odpowiednie działania. Dokładnie to zamierzamy zrobić, dlatego zapraszamy innych do przyłączenia się do nas w tej przełomowej podróży – dodaje prezes Coca-Cola.

Coca-Cola będzie dążyć do osiągnięcia swoich celów z pomocą wybranych globalnych partnerów: inicjatywy New Plastics Fundacji Ellen MacArthur, organizacji Ocean Conservancy / Trash Free Seas Alliance oraz World Wildlife Fund. Firma podejmie również starania we współpracy z nowymi partnerami na poziomie regionalnym i lokalnym oraz nawiąże współpracę z kluczowymi klientami w celu zmotywowania konsumentów do recyklingu większej ilości opakowań.

O FIRMACH Z SYSTEMU COCA-COLA:

System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o. Coca-Cola Poland Services jest spółką zależną The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 590 milionów konsumentów. Wśród marek dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola Zero Cukru, Coca-Cola Cherry Zero Cukru, Coca-Cola Lime, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu, Kropla Delice oraz herbaty mrożone Fuzetea. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają ponad 2 100 osób.

źródło: informacja prasowa
fot. informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ