Partner serwisu
06 września 2019

Kończy się dobra passa detalistów. Jak sieci handlowe mogą wzmocnić swoją pozycję?

Kategoria: Aktualności

Ponad 4 biliony dolarów – tyle w ostatnim roku obrotowym wyniosły przychody ze sprzedaży detalicznej 250 największych firm – wynika z najnowszego raportu Deloitte[1]. To oznacza w przybliżeniu ponad 18 miliardów dolarów przychodów dla każdej z nich. Jednak eksperci prognozują, że dobra passa detalistów powoli się kończy.

Kończy się dobra passa detalistów. Jak sieci handlowe mogą wzmocnić swoją pozycję?

Spowolnienie wzrostu gospodarczego w Europie, Chinach i Japonii, a przy tym wzrost kosztów finansowania zewnętrznego i przyspieszenie inflacji na głównych rynkach – to tylko niektóre zmiany, które mogą bezpośrednio uderzyć w sektor handlu detalicznego[1]. Co mogą zrobić firmy, aby zabezpieczyć dotychczasowe wyniki finansowe i pozostać konkurencyjnymi?

Efektywne zarządzanie energią

Oprócz dobrze przemyślanych działań związanych z polityką cenową i lojalnościową, istnieje jeszcze kilka innych skutecznych sposobów zwiększenia konkurencyjności sieci handlowej.

- Oszczędności związane z prawidłowym zarządzaniem energią w budynku to klucz do lepszych wyników finansowych. Szacuje się, że obecnie budynki odpowiadają za ponad 40% zużycia energii w Europie[2]. Wyposażenie ich w nowoczesne technologie i rozwiązania z dziedziny Smart Building pozwala na podniesienie efektywności energetycznej. Widać, że wiele firm z sektora docenia i wdraża te rozwiązania, bo dostrzegają płynące z nich korzyści – wyjaśnia Anna Nowak-Jaworska, Wiceprezes Działu Building Business w Schneider Electric.

Co istotne, inteligentne budownictwo to nie tylko nowe inwestycje, ale także modernizacje przestarzałych systemów zarządzania budynkiem. Wdrożenie proekologicznych rozwiązań do już istniejących budynków gwarantuje nie tylko lepsze wykorzystanie zasobów, ale pozwala także zmniejszyć koszty eksploatacji. To szczególnie istotne, skoro aż 75% kosztów ponoszonych w całym okresie istnienia budynku stanowią wydatki właśnie na konserwację i eksploatację.

Chmura możliwości

Pierwszym krokiem do efektywnego zarządzania energią jest pomiar jej zużycia w danym budynku – dzięki dokładnej analizie można wyróżnić sklepy o najwyższej oraz najniższej wydajności i ustalić odpowiednie wzorce. Ważne jest również zapewnienie odpowiedniej ochrony przed nieplanowanymi przestojami – tak wynikającymi z awarii urządzeń, jak i związanymi z przerwami w dostawie prądu.

– Zarządzanie energią w budynku jest obecnie zdecydowanie prostsze niż jeszcze kilka lat temu. Kierownicy sklepów mogą korzystać z rozwiązań opartych na chmurze, które zapewniają pełen wgląd w zużycie energii, a także alerty na temat jakości dystrybucji energii elektrycznej. Sklepy, które już zdecydowały się na wdrożenie takich rozwiązań dostrzegają konkretne korzyści – u jednego z naszych klientów z branży budowlano-wykończeniowej obniżono zużycie energii o 20% dzięki zastosowaniu rozwiązania EcoStruxure. To naprawdę bardzo dobry wynik i korzyść dla przedsiębiorstwa – firma nie tylko zaoszczędzi, ale również przyczyni się do ochrony środowiska – zmniejszając w ten sposób swój ślad węglowy - mówi Anna Nowak-Jaworska.

Powyższy przykład pokazuje, jak ogromny potencjał tkwi w efektywnym zarządzaniu energią. Firmy decydujące się na ten krok z pewnością zwiększą swą konkurencyjność na rynku, a przy tym będą mogły rozwijać się w bardziej zrównoważony, odpowiedzialny ekologicznie sposób.

[1] Ibidem.

[2] Zużycie energii w budynkach biurowych

źródło: informacja prasowa
fot. 123rf.com/ zdjęcie ilustracyjne
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ