Partner serwisu
12 września 2019

Kampania informacyjna, która zwiększy świadomość konsumentów na temat oznakowania „Produkt polski”

Kategoria: Aktualności

– To najlepiej rozumiany patriotyzm gospodarczy – stwierdził minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski podczas konferencji prasowej rozpoczynającej ogólnopolską kampanię informacyjną, która ma na celu zwiększenie świadomości konsumentów na temat oznakowania „Produkt polski”.

Kampania informacyjna, która zwiększy świadomość konsumentów na temat oznakowania „Produkt polski”

W konferencji uczestniczyli także szefowie największych polskich firm: prezes PKN Orlen Daniel Obajtek i prezes KSC „Polski Cukier” Krzysztof Kowa oraz dyrektor generalny Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Grzegorz Pięta.

– Jesteśmy krajem otwartym. Nie możemy i nie zamierzamy zamykać granic. Chcemy jednak dotrzeć do Polaków, bo to oni podejmują ostateczne decyzje w sprawie zakupów – podkreślił szef resortu.

Minister Ardanowski zwrócił uwagę, że nasza żywność jest wysokiej jakości, jest akceptowana przez konsumentów i jest dostosowana do gustów kulinarnych.

– To bardzo dobry prognostyk na przyszłość, że championy polskiej gospodarki wspierają ten program – podkreślił minister dodając, że – polskie rolnictwo jest w stanie w sposób perfekcyjny zapewnić zaspokojenie potrzeb żywieniowych.

– Polska żywność to jest najlepszy wybór jaki może się trafić polskim konsumentom – dodał.

Minister Jan Krzysztof Ardanowski zwrócił ponadto uwagę, że również środki z realizowanych obecnie programów społecznych powinny przyczyniać się do tego, aby kupować polską żywność.

– To stanowi źródło dochodów być może brata, siostry czy innego krewnego, który pozostał na wsi i produkuje żywność – dodał minister.

Zwrócił przy tym uwagę, że dobrowolne oznakowanie produktu znakiem „Produkt polski” oznacza, że został on wytworzony w Polsce co najmniej w 75% z polskich surowców.

– Mamy typ rolnictwa, który powinien być promowany w całej Europie, to rolnictwo zrównoważone. To jest dzisiejszym paradygmatem, a nie jak największy efekt produkcyjny – podkreślił minister.

– Tak buduje się nowoczesną, silną gospodarkę – stwierdził prezes Daniel Obajtek.

Szef narodowego koncernu paliwowego zwrócił uwagę, że wzrost gospodarczy buduje się poprzez patriotyzm gospodarczy. Zaznaczył przy tym, że na wzroście zyskują wszyscy, w tym oczywiście też Orlen.

– Na naszych stacjach 85% to produkty wytworzone w Polsce – podkreślił.

Prezes Obajtek zwrócił ponadto uwagę, że koncern promuje polskie produkty nie tylko w kraju, ale także poza jego granicami.

Prezes Krajowej Spółki Cukrowej Krzysztof Kowa poinformował, że „Polski Cukier” współpracuje bezpośrednio z ponad 15 tysiącami rolników i wspieranie polskich produktów jest dla spółki czymś naturalnym. Zwrócił przy tym uwagę, że KSC jest grupą kapitałową, która zajmuje się nie tylko cukrem, ale także produkuje cukierki, mąkę czy kaszę.

– Nasze produkty takie jak cukierki czy soki są również obecne w stacjach należących do PKN Orlen, co pokazuje bardzo dobrą współpracę polskich firm na rzecz polskiej gospodarki, w tym rolnictwa – podkreślił.

– Jesteśmy instytucją, która wspólnie z resortem rolnictwa od początku prowadzi działania informacyjno-promocyjne – przypomniał dyrektor generalny KOWR Grzegorz Pieta.

Poinformował ponadto, że kampania będzie prowadzona również w radio i telewizji.

– Będziemy organizowali szkolenia dla producentów, rolników, konsumentów we wszystkich naszych oddziałach – dodał dyrektor i zaprosił do współpracy wszystkie organizacje rolnicze.

źródło: gov.pl
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ