09 października 2019

Czy e-zakupy spożywcze przyjmą się w Polsce?

Kategoria: Aktualności

Badania firmy Starcom HX Study potwierdzają, że e-zakupy produktów spożywczych mają coraz większy potencjał i są coraz bardziej interesujące w Polsce: dla sprzedawców, dla odbiorców, ale i firm, które widzą możliwość w realizacji celowanych kampanii marketingowych w takim modelu sprzedaży. Fascynującą jest informacja, że choć na razie tylko 3% respondentów deklaruje zakupy jedzenia przez Internet, to wśród osób, które choć raz zamówiły produkty spożywcze w sieci, połowa stwierdza, że w przyszłości może to być dla nich jedyny sposób kupowania żywności. To oznacza blisko czterokrotny wzrost zainteresowania tą formą zakupów.

Czy e-zakupy spożywcze przyjmą się w Polsce?

Jako bariery respondenci wymienili przede wszystkim brak gwarancji jakości dostarczonego towaru. Do tego należy dodać fakt, że nie każdy sklep lub sieć handlowa prowadzi tego typu działalność, a także odległe terminy i konieczność dopasowania się do „okienka”, w którym odbędzie się dostawa. Tego typu uwarunkowania spowodowały, że o ile zamawiamy co jakiś czas ciężkie zakupy z dużego sklepu, to znacznie rzadziej kupujemy on-line w sklepach mniejszych, wyspecjalizowanych w danej grupie towarów, lub w delikatesach.

Działająca we Włoszech firma Supermercato24, rozpoczynająca działalność w Polsce ocenia, że w ciągu najbliższych 5 lat wartość zakupów spożywczych on-line zwiększy się o 100%. Aby tak się stało, oprócz wielu czynników, powinien się też zmienić dotychczasowy model e-zakupów. Obecnie składamy zamówienie w konkretnym sklepie, jego ekipa realizuje je, a kurier przywozi paczki pod nasze drzwi. To rozwiązanie wymaga znacznych nakładów ze strony sklepu (infrastruktura, dodatkowi pracownicy, transport) oraz, niestety, nie zawsze gwarantuje najwyższą jakość produktów.

Nasz pomysł na e-zakupy, który przyjął się już we Włoszech, USA i na wielu innych rynkach, jest bardziej elastyczny. Współpracujemy na zasadach partnerskich zarówno z małymi sklepami, jak i sieciami – ważne, żeby nasze systemy informatyczne zostały w pewnym stopniu zintegrowane. Klient wybiera sklep, wirtualnie przegląda półki i składa zamówienie. Wtedy do akcji wkracza nasz dedykowany Szoper, czyli osoba odpowiadająca za realizację zamówienia i dostawę. Nasz sukces we Włoszech polega na tym, że Szoper ocenia jakość produktów i może skontaktować się z klientem proponując zamianę jednego towaru na inny. Zakupy są przywożone tego samego dnia, w określonych oknach czasowych.

Jestem przekonana, że właśnie tego typu model e-zakupów przyjmie się w Polsce. Co więcej, może być szansą na powiększenie liczby klientów danego sklepu, a także otwiera zupełnie nowe możliwości działań promocyjnych, reklamowych i wspierających handel.

Anna Podkowińska-Tretyn, CEO Supermercato24 Polska

źródło: informacja prasowa
fot. 123rf.com/ zdjęcie ilustracyjne
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ