09 października 2019

Co wiesz o soku jabłkowym?

Kategoria: Aktualności

Sok jabłkowy jest jednym z najczęściej wybieranych rodzajów soku w Polsce. Oprócz walorów smakowych, za który jest ceniony, sok jabłkowy zawiera także składniki mineralne i antyoksydanty. Warto poznać dokładniej wybrane właściwości tego soku!

Co wiesz o soku jabłkowym?

Antyoksydanty w diecie

Polifenole, inaczej zwane antyoksydantami, są ważnymi składnikami dla organizmu naturalnie występującymi w roślinach. Wspomagają ochronę organizmu przed wpływem wolnych rodników. Stan w organizmie, w którym podwyższony jest poziom wolnych rodników określa się mianem stresu oksydacyjnego. Przyczynami pojawienia się stresu oksydacyjnego mogą być m.in. zanieczyszczenie środowiska, stres, palenie papierosów oraz niewłaściwa dieta składająca się np. z żywności wysoko przetworzonej. Stres oksydacyjny może prowadzić do przedwczesnego starzenia się organizmu oraz poważnych chorób, takich jak miażdżyca. Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia stresu oksydacyjnego warto zadbać o prawidłową dietę, która będzie bogata w antyoksydanty. Występują one w warzywach i owocach, dlatego w codziennym menu powinno pojawić się minimum 400 g owoców i warzyw podzielonych na 5 porcji w ciągu dnia, z czego jedną porcją może być szklanka soku. Jabłka, tak samo jak soki z nich pochodzące są źródłem łatwo dostępnych antyoksydantów. Dlatego warto sięgać po nie codziennie. Przykładowo jedna szklanka soku jabłkowego zapewnia pomiędzy 50 a 100 mg polifenoli.

Polskie jabłka na dobre samopoczucie

Podenerwowanie, senność i ogólne zmęczenie mogą świadczyć o niedoborze potasu w organizmie. Pierwiastek ten wpływa przede wszystkim na utrzymanie prawidłowego ciśnienia krwi, reguluje gospodarkę wodną organizmu oraz wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Aby uniknąć niekomfortowego samopoczucia oraz wspomóc prawidłowe funkcjonowanie organizmu, warto zwrócić uwagę na uzupełnienie tego pierwiastka w codziennym menu. Naturalnym źródłem potasu są m.in. soki warzywne i owocowe. Szklanka soku jabłkowego o pojemności ok. 200 ml pokrywa zapotrzebowania na potas w wysokości aż 220 mg czyli 11% wartości RWS (Referencyjnej Wartości Spożycia) dla tego składnika.

Sok jak owoc

Sok owocowy to produkt zawierający 100-procentowy wsad owocowy, posiadający barwę, smak i zapach charakterystyczny dla owoców, z których pochodzi. Do soków owocowych nie można dodawać sztucznych barwników, aromatów, ani też substancji konserwujących czy jakichkolwiek cukrów. Dlatego szklankę soku, można uznać za jedną porcję owoców i śmiało można włączyć sok do codziennej diety. Warto także zwrócić uwagę na różne oznaczenia kupując soki. Na przykład, na niektórych z nich widnieje znak Certyfikowany Produkt (CP), który jest potwierdzeniem, że to produkt wyróżniający się naturalnym składem. Co więcej, przy Certyfikacie można znaleźć oświadczenia żywieniowe i zdrowotne, dzięki którym dowiemy się, które cenne składniki odżywcze znajdziemy w produkcie, a także jak pozytywnie wpływają one na nasz organizm. Na przykład sok z jabłek i kiwi, na etykiecie z Certyfikatem, będzie zawierał informacje, że jest źródłem witaminy C, która pomaga w utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego w trakcie intensywnych ćwiczeń fizycznych i po nich. Jest też źródłem potasu, który poza działaniem wspomnianym wyżej, pomaga także w prawidłowym funkcjonowaniu mięśni, co jest niezwykle ważne w trakcie i po aktywności fizycznej.

źródło: apetytnapolskie.com
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ