Partner serwisu
16 października 2019

PepsiCo stale rozwija Program Agrarny w Polsce

Kategoria: Aktualności

Dziś przypada Światowy Dzień Żywności (#WorldFoodDay), proklamowany przez ONZ ds. Wyżywienia i Rolnictwa. Święto żywności to doskonała okazja, aby przypomnieć o liczącym już 26 lat Programie Agrarnym PepsiCo. Na jego potrzeby 67 gospodarstw rolnych z całego kraju dostarcza 230 tys. ton polskich ziemniaków, które zakład PepsiCo w Grodzisku Mazowieckim przetwarza na cieszące się ogromnym powodzeniem wśród konsumentów chipsy Lay’s.

PepsiCo stale rozwija Program Agrarny w Polsce

Zapytaliśmy Jana Borowskiego-Komendy, odpowiedzialnego za zakup surowca do zakładu w Grodzisku Mazowieckim, o tegoroczne zbiory ziemniaka i plany na kolejny rok.

 Powoli kończy się sezon zbiorów ziemniaka – jak Pan ocenia tegoroczne plony ziemniaków na chipsy?

Sezon zbioru ziemniaków potrwa jeszcze do połowy listopada 2019 roku, jednak już teraz należy wskazać, że jest jednym z najtrudniejszych w historii Programu Agrarnego. Główną przyczyną tego stanu rzeczy jest susza stwierdzona na terenie praktycznie całego kraju. Spowodowała ona znaczący spadek plonów oraz dostępności ziemniaków w Polsce. Potwierdzają to rekordowo niskie szacunki zbioru, oscylujące poniżej 7 mln ton, co stanowi najniższy wynik od sezonu 2015, kiedy w całym kraju zebrano 6,3 mln ton. W tym roku PepsiCo zakupi ok. 200 000 ton od naszych partnerów. Przed nami jednak 8 miesięcy sezonu przechowalniczego, który także będzie dużym wyzwaniem dla hodowców, powodowanym niekorzystnymi warunkami w całym okresie wegetacji oraz wysokimi temperaturami w trakcie zbioru surowca – ma to przełożenie na konkretne aspekty jakościowe ziemniaka.

Jakie działania podejmuje PepsiCo, aby wpływ rolnictwa w ramach Programu Agrarnego był jak najmniejszy na środowisko?

PepsiCo mocno angażuje się w przedsięwzięcia mające na celu ograniczanie wpływu prowadzonej przez firmę działalności na środowisko. Nie inaczej jest w przypadku rolnictwa: w tym roku wszyscy dostawcy PepsiCo przejdą weryfikację pod kątem zgodności z zasadami Programu Zrównoważonego Rolnictwa, który na całym świecie realizuje nasza firma. Jest on elementem globalnej strategii „Winning with Purpose”, w ramach której PepsiCo nie tylko tak jak dotychczas minimalizuje wpływ na środowisko swoich zakładów, ale także dokonuje oceny i dąży do ograniczenia wpływu na klimat swoich dostawców. Celem Programu jest utrzymanie równowagi między trzema obszarami: społecznym, środowiskowym i ekonomicznym w ramach wszystkich działań rolniczych, zmierzających do wytwarzania plonów dostarczanych firmie PepsiCo. Cieszymy się, że już niebawem wszyscy nasi partnerzy z Polski będą w pełni stosować zasady Programu.

Jakie są najważniejsze cele/wyzwania dla Programu Agrarnego PepsiCo w Polsce na 2020 rok?

Stale rosnący popyt na produkty PepsiCo sprawia, że celem strategicznym stało się dalsze rozwijanie bazy surowcowej. Kontynuujemy też wdrażanie systemu Crop Track do mapowania i monitorowania plantacji ziemniaczanych, który daje możliwość optymalizowania procesu produkcji ziemniaków u naszych dostawców. Trzecim, również istotnym elementem, będzie wymiana odmian używanych do produkcji chipsów. Oprócz oczywistych przesłanek związanych z preferencjami naszych konsumentów, dążymy do tego, aby nasi rolnicy zbierali wyższe i bardziej powtarzalne plony, a jest to możliwe dzięki większej odporności nowych odmian na zmieniające się warunki pogodowe i presję patogenów.

źródło: informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ